اقدام برای تخصیص ردیف بودجه مستقل به دانشکده علوم پزشکی بهبهان

۲۲م آذر ،

سرپرست دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از بدو تاسیس این دانشکده برای اختصاص ردیف بودجه مستقل به آن در سال ۹۲، گفت: این پیشنهاد به وزارت بهداشت ارسال شده و وزارت‌خانه طی نامه‌ای به معاونت راهبردی ریاست جمهوری از آن‌ها درخواست کرده در پیش‌بینی بودجه ۹۲، ردیف بودجه‌ای مستقل برای این دانشکده در نظر گرفته‌شود.

دکتر عبدالرسول نیکخوی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با بیان این مطلب عنوان کرد: هم‌اکنون که حوزه معاونت راهبردی در حال تدوین و تنظیم برنامه بودجه ۹۲ است، اختصاص ردیف بودجه مستقل برای این دانشکده در دستور کار قرار دارد.

وی با ابراز امیدواری از تخصیص ردیف بودجه‌ای مستقل برای دانشکده در سال آینده و نظر مساعد مسئولان حوزه معاونت راهبردی ریاست جمهوری، خاطر نشان کرد: تمام مدارک موردنیاز اعم از مصوبه شورای گسترش، اسناد صادره از وزارت‌خانه و نامه وزیر به معاونت رهبردی ارسال شده و نسبت به تخصیص ردیف بودجه مستقل برای دانشکده خوش‌بین هستیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی بهبهان مزایای تخصیص ردیف بودجه برای این دانشکده را امکان اخذ سهم واقعی شهرستان از بودجه، کاهش بار هزینه‌ای بر دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با منفک شدن ردیف بودجه‌ای آن‌ها و قرار‌گیری مستقیم این دانشکده زیر نظر وزارت‌خانه برشمرد و تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات پایه‌ای در حال انجام در این دانشکده تدوین چارت سازمانی و تشکیلاتی آن است. این چارت در ۲ سطح در حال تدوین است و امیدواریم با انجام هماهنگی‌های لازم با معاونت‌های مختلف وزارت‌خانه، این کار تا پایان سال انجام شود.

نیکخوی همچنین به تلاش‌های انجام شده برای تاسیس و راه‌اندازی سازمان مرکزی دانشکده اشاره و خاطرنشان کرد: با همکاری فرمانداری بهبهان و استانداری قرار است ساختمان قبلی سازمان تامین اجتماعی بهبهان که در حال حاضر به سبب نقل مکان این سازمان، خالی است، به سازمان مرکزی دانشکده اختصاص یابد. مکاتبات لازم انجام و موافقت‌های اولیه این کار کسب شده و قرار است موافقت نهایی از سوی اداره کل املاک و مستغلات سازمان تأمی اجتماعی ابلاغ شود. البته همکاری این اداره در تسریع و تسهیل انجام کار بسیار مثمرثمر خواهد بود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های پایه‌ای در دست اقدام این دانشکده را راه‌اندازی پردیس دانشگاهی آن عنوان کرد و توضیح داد: با توجه به پیش‌بینی‌های قبلی در سال ۶۰، حدود ۵۰ هکتار زمین برای دانشکده توسط یکی از خیرین اختصاص یافت و به نام دانشکده ثبت شد. سند این زمین در حال حاضر در اختیار دانشکده است و قرار است عملیات نقشه‌برداری، حصارکشی و نقطه‌گذاری برای ساختمان‌های آینده به عنوان پردیس دانشکده روی آن انجام شود. مکاتبات لازم با استان انجام شده‌ است و این موضوع از طریق وزارت‌خانه در حال پیگیری است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.