اقدام تروریستی در سوریه مصداق شرارت است

به گزارش ایرنا به نقل از کانال تلویزیونی ‘روسیه ۲۴’ لوکاشویچ افزود: مقام های روسی کشته شده در انفجار تروریستی امروز برای مردم روسیه چهره های آشنایی هستند و در توسعه روابط مسکو و دمشق سهم قابل توجهی داشته اند.

امروز در جریان انفجار در جلسه مقامات عالیرتبه سوریه در دفتر امنیت ملی این کشور ،سپهبد ‘داود عبد الله راجحه’ وزیر دفاع و سپهبد ‘آصف شوکت’ جانشین وی کشته و چند نفر دیگر از مقامات عالیرتبه سوری ازجمله وزیر کشور زخمی شدند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این واقعه تروریستی را به ملت و دولت سوریه و بستگان کشته شدگان تسلیت گفت و برای مجروحان حادثه تروریستی آرزوی سلامتی کرد.

لوکاشویچ گفت: مسکو تروریسم را در همه گونه و اشکال آن به شدت محکوم می کند.

وی افزود: امیدواریم که عوامل و سازمان دهندگان این اقدام تروریستی در دمشق شناسایی و به سزای عمل خود برسند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: در این عمل شرارت بار تلاش دیگری برای بی ثبات سازی اوضاع سوریه را می بینیم و اطمینان داریم که دولت و ملت سوریه و همه میهن دوستان واقعی این کشور در این آزمون بزرگ، اراده سیاسی لازم را از خود نشان داده و برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران کشور خود تلاش خواهند کرد.

‘گنادی گاتیلوف’ معاون وزیر امور خارجه روسیه هم امروز در بلاگ خود در شبکه اجتماعی ‘تویتر’ گفت: تشدید فعالیت جنگجویان را در سوریه در حالی که در باره بحران این کشور در شورای امنیت بحث جریان دارد، خطرناک می دانیم.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۷۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.