اقدام غافلگیرانه در اهدای اسکار بهترین فیلم

۰۷م اسفند ،

  خبرگزاری مهر: میشل اوباما همسر باراک اوباما اسکار بهترین فیلم هشتاد و پنجمین مراسم جایزه اسکار را به فیلم ضد ایرانی “آرگو” به کارگردانی بن افلک تقدیم کرد.

در شرایطی که سیاست زدگی در سینمای هالیوود در سالجاری بسیار پر رنگ بود و اکثر جوایز و جشنواره‌های سینمای هالیوود توجهی بیش از حد و اندازه به فیلم ضد ایرانی “آرگو” داشتند، پایان هشتاد و پنجمین مراسم جایزه اسکار پرده از سیاست‌زدگی سینمای هالیوود برداشت.

این مراسم با تقدیم اسکار بهترین فیلم به “آرگو” به کارگردانی بن افلک نشان داد که دست‌اندرکاران سینمای هالیوود کیفیت آثار هنری و سینمایی را قربانی شعارها و تحریف‌های سیاسی می‌کنند.

اما اسکار هشتاد و پنجم واقعیتی مهم را عیان کرد. حضور میشله اوباما همسر باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مراسم اسکار و اعلام نام فیلم برگزیده اسکار و تقدیم اسکار بهترین فیلم به “آرگو” توسط وی بیانگر این حقیقت است که سینمای هالیوود دستاویزی برای سیاستمداران آمریکا شده است.

دستاویزی که از طریق آن سیاستمداران آمریکا اهداف سیاسی خود را نه بر اساس واقعیت بلکه به صورت یک‌جانبه و تحریف شده به جهانیان ارائه دهند.

نکته جالب توجه در مراسم اخیر اسکار این است که حضور میشله اوباما حتی برای شرکت کنندگان در مراسم و همچنین رسانه‌های آمریکا نیز عجیب بود. هالیوود ریپوتر که یکی از رسانه‌های پوشش دهنده هشتاد و پنجمین مراسم جایزه اسکار بود حضور همسر رئیس جمهور آمریکا را برای تقدیم اسکار بهترین فیلم  به “آرگو” یک اقدام شگفت‌انگیز و غافل‌گیرانه دانست.

این اقدام شگفت‌انگیز و غافل‌گیرانه به زعم رسانه‌های آمریکایی و فعالان هالیوود در واقع نشان رسوایی سینمای هالیوود و سیاست‌زدگی عریان هشتاد و پنجمین جایزه اسکار بود.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.