اقدام نظامی علیه ایران “خودکشی” است

کارشناس امور راهبردی لبنانی گفت: رژیم صهیونیستی توانایی حمله به ایران را ندارد و هرگز به این کشور حمله نخواهد کرد چرا که می داند اینکار خودکشی است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه خبری العالم، “امین حطیط” خاطرنشان کرد که تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران، با هدف باج خواهی از دولت آمریکا صورت می گیرد.
 
وی افزود: در رژیم صهیونیستی دو جریان “سیاسی” و “نظامی” وجود دارد. جریان سیاسی معتقد است که برای مهار برنامه هسته ای ایران از باید ابزار نظامی استفاده و آمریکا را به جنگ با ایران تشویق کرد. اما جریان نظامی عقیده دارد که رژیم صهیونیستی قادر به مهار برنامه هسته ای ایران از طریق حمله نظامی نیست و رویارویی نظامی مستقیم با ایران به منزله خودکشی است.
 
به گفته این کارشناس نظامی لبنانی، جریان دوم با تمام توان برای جلوگیری از اتخاذ تصمیم حمله از سوی مقامات رژیم صهیونیستی تلاش می کند.
 
امین حطیط خاطرنشان کرد: کشورهای غربی به ویژه آمریکا و فرانسه، آشکارا به سیاستمداران اسراییلی درباره پیامدهای هر گونه حماقت نظامی ضد ایران هشدار داده اند.
 
وی تاکید کرد: نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی که قرار بود امروز چهارشنبه برای بررسی موضع ایران برگزار شود به خاطر اختلاف دیدگاه سیاستمداران و نظامی های رژیم درباره حمله به ایران لغو شد.
 
این کارشناس امور راهبردی در عین حال تاکید کرد که اگر نشست مزبور امروز برگزار می شد، حاصلی جز تاکید بر نظرات نظامی ها نمی داشت، زیرا مقامات سیاسی بهر حال نمی توانند ارتش را ملزم به حمله کنند.
 
وی هدف از لغو نشست مذکور را حفظ آبروی سیاستمداران دانست تا آن ها بتوانند باز هم از گزینه نظامی و احتمال تصمیم گیری درباره آن سخن بگویند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.