اقشار آسیب‌پذیر را خانه‌دار نمی‌کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر نه تنها اقشار آسیب‌پذیر را خانه‌دار نمی‌کند بلکه سبب ورود سوداگران و اختلال در بازار مسکن نیز نمی‌شود.

احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه هدف مسکن مهر کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده است، افزود: هدف از اجرای طرح مسکن مهر خانه‌دار شدن اشخاص نیازمند بود. از این رو در احداث مسکن از امکانات دولتی و سرمایه‌های ملی استفاده شد.  
 
وی به آزادسازی معاملات مسکن مهر اشاره کرد و گفت: این مسئله نه تنها سبب بالا رفتن قیمت‌ها و تحریک بازار مسکن می‌شود بلکه سبب ورود دلالان و سوداگران به بازار مذکور نیز می‌شود.  
 
وی افزود: بنابراین، این پدیده از این منظر که کمکی به خانوار شدن اشخاص نماید، مثبت ارزیابی نمی‌شود.
 
سرحدی با اشاره به افزایش وام مسکن تا سقف ۳۰ میلیون تومان تصریح کرد: اگر این وام در اختیار اشخاص نیازمند قرار می‌گرفت، قطعا کمک شایانی به خانه‌دار شدن آنها می‌کرد، اما هم‌اکنون این وام مخصوص خریداران است که این مسئله نه تنها قیمت‌ها را بالا می‌برد بلکه سبب تحریک بازار نیز می‌شود.  
 
این کارشناس مسکن با بیان اینکه اشخاص و متقاضی مسکن مهر از اقشار نیازمند به سرپناه بودند، افزود: اگر قرار بود با آزادسازی معاملات کمکی به اقشار آسیب‌پذیر شود، باید این مسئله پس اتمام اقساط مسکن مهر اجرایی می‌شد، اما هم‌اکنون با هیچ سبب و منطق اقتصادی نمی‌توان این موضوع را بررسی کرد.  
 
سرحدی اذعان داشت: اگر وام ۳۰ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر و آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر پس اتمام اقساط انجام می‌شد، قطعا شاهد بازگشت آرامش به بازار مسکن بودیم.  
 
همچنین این کارشناس اقتصادی، خرید و فروش مسکن مهر و برخلاف اهداف اولیه این طرح دانست.  
انتهای پیام/  
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.