اقلیت‌های دینی از حقوق تعریف شده در قانون اساسی برخوردارند/ تضییع حقوق اقلیت‌ها در ایران سخنی بیهوده و غیرواقعی است

۱۶م اسفند ،

نماینده مردم مسیحیان ارامنه شمال کشور در واکنش به گزارش احمد شهید، نسبت به تضییع حقوق اقلیت‌های دینی در ایران، گفت:جامعه اقلیت‌های دینی همواره همانند سایر شهروندان از حقوق مادی و معنوی برخوردار بوده و برخلاف تبلیغات مسموم بعضی کشورها که سعی در سیاه‌نمایی واقعیت‌ها دارند، تضییع حقوق اقلیت‌ها سخنی بیهوده و غیرواقعی است.

کارن خانلری نماینده مردم مسیحیان ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر ایران، نسبت به نقض حقوق اقلیت‌های دینی در کشورمان، گفت: اقلیت‌های دینی رسمی و شناخته‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دارای حقوق تعریف شده‌ای می باشند که  این حقوق هم اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: در ایران به ویژه پس از انقلاب اسلامی، جامعه اقلیت‌های دینی همواره همانند سایر شهروندان از حقوق مادی و معنوی  برخوردار بوده و برخلاف تبلیغات مسموم بعضی کشورها که سعی در سیاه‌نمایی واقعیت‌ها دارند، تضییع حقوق اقلیت‌ها سخنی بیهوده و غیرواقعی است.
 
نماینده مردم مسیحیان ارامنه شمال کشور در ادامه با اشاره به رعایت همیشگی حقوق و آزادی‌های اساسی اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اقلیت‌های دینی در ایران با هیچگونه محدودیتی روبرو نیستند و در کمال آرامش و آسودگی خیال در عبادتگاه‌های خود در سراسر کشور، آیین‌نامه‌های مذهبی خود را برگزار می‌کنند.
 
خانلری در ادامه تصریح کرد: شرایط اقلیت‌ها از حیث آزادی‌ها و امکانات از قبیل آزادی برگزاری مراسم، برخورداری از امکانات آموزشی، مسائل فرهنگی و … نسبت به قبل هیچ تغییری نکرده است.
 
وی با بیان اینکه اقلیت‌های دینی آزادانه نمایندگان خود را به مجلس می‌فرستند، اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی نیز فرقی میان نمایندگان  اقلیت‌های دینی و مسلمانان در وضع و اجرای قوانین وجود ندارد.
 
خانلری با بیان اینکه مشکلی در خصوص حقوق‌بشر برای اقلیت‌های دینی در ایران وجود ندارد، گفت: ایران از قبل ترکیبی از مذاهب و قومیت‌های مختلف بوده و در طول تاریخ نیز منافع مشترک همه ایرانیان را به هم گره زده است.
 
نماینده مردم مسیحیان ارامنه شمال کشور با تاکید بر اینکه اقلیت‌های دینی در این آب و خاک ریشه دارند، تصریح کرد: ما اقلیت‌های دینی در درجه اول خود را ایرانی و متعلق به این کشور می‌دانیم و در چارچوب امنیت و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌داریم.

گفتنی است؛”احمد شهید”، گزارشگر ویژه سازمان‌ملل در امور حقوق‌بشر ایران، در بخشی از چهارمین گزارش خود دربارهٔ وضعیت حقوق بشر در ایران، از نقض حقوق “اقلیت‌ها” در کشورمان ابراز نگرانی کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.