اکبرآبادی : تجلیل نابجا موجب گم شدن هدف جامعه ورزشی زنان خواهد شد

‘مرضیه اکبرآبادی’ روزچهارشنبه درگفت وگو باایرنا تصریح کرد:ما معتقدیم هرتیم و ورزشکاری در رقابتهای رسمی در سطح آسیا ، جهان و یا المپیک که افتخارآفرینی کرده وموفق به کسب عنوان شده است، چه زن و یا مرد باید مورد تجلیل قرار گیرد.

وی بااشاره به اینکه درهمه جااصل براساس قوانین مشترک وبرخوردهای یکسان گذاشته شده است، افزود:همه ما ازمسوولان وزارتخانه تا فدراسیون ها و خود بازیکنان تیم های فوتسال یا فوتبال زنان می دانیم که سقف توانایی زنان ایران مسابقات غیر رسمی غرب آسیا نیست و اگر این ورزشکاران بتوانند درفضای بین المللی و آسیایی عنوان هایی کسب کنند،پیروزی وافتخارآفرینی شان از چشمان مسوولان وزارتخانه و فدراسیون دور نخواهد ماند.

اکبرآبادی با بیان اینکه قطعا فدراسیون فوتبال موفقیت دختران فوتسالیست در کسب عنوان قهرمانی غرب آسیا را نادیده نمی گیرد، گفت: اگر فدراسیون تاکنون هم تقدیری از این ورزشکاران نکرده است، قطعا بزودی از آنان تقدیر شایسته و در حد این قهرمانی انجام خواهد داد.

وی باردیگرتاکید کرد: نباید اهداف ورزش زنان از منظر ملی اشتباه شود و دچار رضایت کاذب از خودمان شویم.

به گفته اکبرآبادی درحالی که فاصله زنان ایران در برخی رشته ها با سطح آسیا قابل توجه است، رضایت زودهنگام می تواند ضربه جبران ناپذیری به وزرش زنان کشور وارد آورد.

**در حال رایزنی با باشگاهها برای تیمداری هستیم

معاون وزیرورزش وجوانان در امور بانوان و ورزش همگانی گفت:باتوجه به اینکه زنان مشکلات زیادی در زمینه جذب حامی مالی دارند، در ماههای اخیر مسوولان وزارتخانه مذاکراتی با باشگاه های دولتی در زمینه تیمداری زنان داشته اند.

وی ادامه داد: این مذاکرات در مورد تیمداری باشگاهها در رشته های مختلف زنان است و تاکید ما بویژه روی رشته هایی است که فعال تر بوده و احتمال مدال آوری شان بیش از سایرین است.

اکبرآبادی گفت:در سالهای اخیرفدراسیون ها برنامه های خوبی در بخش زنان داشته و در حد قابل قبولی در این زمینه هزینه کرده اند و قطعا با همکاری وزارتخانه و فدراسیون ها مشکلات زنان در بخش جذب حامی مالی نیز حل خواهد شد.

ورزشی **۱۸۲۸**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۰۰۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.