اکران چهار فیلم کودک در سال پاسخگوی نیاز جامعه نیست

‘علیرضا سبط احمدی’ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: فیلم کودک در صورتی که شاخص های یک اثر موفق را داشته باشد در اکران با استقبال مخاطبان روبه رو می شود.

وی با یادآوری اینکه زمان اکران یک اثر در موفقیت آن تاثیرگذار است یادآور شد: مهرماه زمان خوبی برای اکران فیلم های کودک است و بستر حضور دانش آموزان در ایام بیش از گذشته فراهم است.

تهیه کننده فیلم سینمایی شیر تو شیر افزود: در جامعه ای که نیمی از افراد آن جوان بوده و ۱۲ میلیون دانش آموز در آن زندگی می کنند اکران فیلم کودک امری ضروری است.

سبط احمدی ادامه داد: سینما می تواند ابزار مناسبی برای کمک به درک مفاهیم و در عین حاصل وسیله ای برای سرگرمی کودکان و نوجوانان باشد.

وی تاکید کرد: مباحث فرهنگی و ایجاد بسترهای مناسب یکی از دستاوردهای اکران فیلم های سینمایی کودک و نوجوان برای نسل آینده است و باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی سنگ اول گفت: اکران چهار اثر سینمایی در یکسال با توجه به حجم گسترده کودکان و نوجوانان در کشور اندک است و باید ۲۰ درصد از سهم اکران را به آثار سینمایی کودک اختصاص دهیم.

سبط احمدی تولید فیلم های سینمایی با مضامین آموزشی، سرگرم کننده و در عین حال فرهنگی برای کودکان و نوجوانان را ضروری دانست.

وی تاکید کرد: شرایط اکران فیلم های سینمایی باید روندی منطقی داشته باشد و آثار کودک و نوجوان باید در اکران حمایت شوند.

این تهیه کننده سینما گفت: آثار سینمایی کودک، خانواده ها را با سینما آشتی می دهد و در این صورت هنرهفتم رونق خواهد گرفت.

فراهنگ**۱۹۸۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۰۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.