الاخبار: طرح ترکیه و کشورهای عربی برای افزایش خشونت در سوریه

 ترکیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس طی تصمیمی قصد دارند که خشونت ها را در سوریه برای رسیدن به اهداف خود، افزایش دهند.

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی ‘الاخبار’ در شماره امروز پنجشنبه خود طی گزارشی نوشت: این تصمیم به منظور زمینه چینی برای صدور قطعنامه ای جدید در شورای امنیت برای دخالت بین المللی در سوریه و در نتیجه سرنگونی نظام ‘بشار اسد’ رییس جمهوری این کشور اتخاذ شده که این امر جزیی از طرح آمریکا به منظور ایجاد تفرقه در کشورهای عربی به شمار می رود.

آمریکایی ها با وجود شکستشان در جنگ عراق و از دست رفتن مواضع استراتژیک رژیم صهیونیستی، همچنین سقوط نظام ‘حسنی مبارک’ در مصر، موفقیت خود را در ایجاد تفرقه در کشورهای عربی می بینند که این امر را در سومالی، سودان، عراق، لیبی، تونس و مصر شاهد هستیم.

هم اکنون نیز سوریه وارد بحرانی ملی شده که همراه با آن باید با سخت ترین نوع جنگ های استعماری دست و پنجه نرم کند.

اوضاع در یمن، فلسطین، اردن و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز وضعیت مناسبی ندارد؛ لبنان نیز در آستانه آغاز جنگ داخلی جدیدی است.

به نوشته این روزنامه، منطقه ماه های بسیار سخت تری را پیش رو دارد چرا که در آینده ای نزدیک خون های زیادی از مسلمانان و ملت های عربی ریخته خواهد شد که تمام آنها به اسم آزادی، استقلال و حقوق بشر خواهد بود.

ترکیه با همکاری شورای همکاری خلیج فارس برنامه ای ریخته است که طی آن جنگ در تمام سوریه فراگیر شود.

بر اساس این سناریو، سازمان ملل اعلام خواهد کرد که ‘کوفی عنان’ فرستاده ویژه اش به سوریه، در ماموریت خود شکست خورده و نظام این کشور را مسوول این شکست معرفی می کند.

سپس موضوع را مجددا به شورای امنیت می برند و به مجرد آنکه روسیه با صدور قطعنامه ضد سوری مخالفت کند، آنها اعلام خواهند کرد به دلیل وجدان انسانی و فشارهای مردمی مجبور به اقدام مستقیم هستند و نمی توانند که بیش از این منتظر بمانند.

به نوشته الاخبار، این بار خواهیم دید که سلاح های ذخیره شده در انبارهای کشورهای حوزه خلیج فارس، به اسم انقلاب مردمی در خاک سوریه آزمایش می شود و از نظام این کشور خواسته خواهد شد که از مواضع خود عقب بنشیند.

سپس در صورت امکان مناطق اطراف مرز سوریه با ترکیه و اردن و همچنین لبنان که در دست مخالفان نظام سوریه است به عنوان مناطق امن اعلام می شود و پس از آن از آنها به عنوان پایگاه برای فعالیت های بعدی استفاده می شود.

بدین ترتیب در آینده، به اسم ملت سوریه، منطقه با نبردهای سنگینی مواجه خواهد شد که در پی آن عراق و لبنان نیز تاثیر بسیار زیادی خواهند پذیرفت.

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خود را برای ماجراجویی بزرگی آماده می کنند تا در صورت موفقیت در سرنگونی نظام سوریه، زمینه برای مقابله با سایر بدنه مقاومت فراهم شود؛ چرا که فلسطین از جدول اولویت های آنها حذف شده و بجای رژیم صهیونیستی، به دنبال دشمن می گردند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.