البرادعی به کمک مرسی آمد

مدیرکل سابق آژانس انرژی اتمی با استقبال از اقدام رییس‌جمهوری مصر در برکناری شورای نظامی این کشور اعلام کرد: پایان نقش شورای نظامی اقدامی کاملا درست بود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه المصری الیوم، محمد البرادعی، از موسسان حزب الدستور مصر و مدیرکل سابق انرژی اتمی در پی دیدار با شماری از شخصیت‌های مصر در پشت درهای بسته از اقدام اخیر محمد مرسی، رییس‌جمهوری مصر درخصوص برکناری شورای نظامی این کشور و ایجاد تغییراتی در فرمانده‌هان نیروهای مسلح استقبال کرد.
وی در پیامی درخصوص این مساله در پایگاه اجتماعی توییتر اعلام کرد: پایان دادن به نقش شورای نظامی در مصر در حقیقت گامی در مسیر درست بود.
البرادعی افزود: اینکه مرسی بخواهد میان قوه مقننه و مجریه جمع‌بندی داشته باشد، چیزی است که با ماهیت و مفهوم دموکراسی تضاد دارد، مگر اینکه در جایی استثناء وجود داشته باشد یا این مساله به طور موقت صورت بگیرد.
البرادعی همچنین درخصوص دلایل عقب‌نشینی‌اش از انتخابات ریاست‌جمهوری مصر نیز اعلام کرد: نظام سابق هنوز در مصر حضور دارد.
محمد مرسی روز یکشنبه با صدور دستوری “محمود مکی” را به عنوان معاون خود برگزیده و “سامی النام” رییس ستاد جنگ نیروهای مسلح مصر و حسین طنطاوی، وزیر دفاع این کشور را از سمت‌شان برکنار کرد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.