الجزیره:فرار نخست وزیر سوریه به اردن

ریاض حجاب نخست وزیر سوریه با جدا شدن از حکومت این کشور ، وارد اردن شد.به گزارش عصر ایران، شبکه تلویزیونی دولتی سوریه هم امروز دوشنبه اعلام کرد بشار اسد رئیس جمهور ، ریاض حجاب نخست وزیر سوریه را برکنار کرده است.

عمر غلاونجی، معاون نخست‌وزیر سوریه جانشین ریاض حجاب شده است.ریاض حجاب متولد سال ۱۹۶۶ در نیمه خرداد گذشته با حکم بشار اسد به عنوان نخست وزیر منصوب شده بود.قبل از این هم یک خلبان ارتش سوریه با استفاده از یک فروند هواپیمای جنگی ، به اردن فرار کرده بود.

شبکه الجزیره اعلام کرد: یکی از دستیاران حجاب گفت که او به صف مخالفان پیوسته است و نظامیان جدا شده از ارتش سوریه (ارتش آزاد) در تامین امنیت و خروج نخست وزیر از سوریه و انتقال او به اردن نقش داشته است.

محمد عطری سخنگوی حجاب هم در مصاحبه با الجزیره ضمن اعلام پیوستن نخست وزیر سوریه به مخالفان گفت که او به همراه ۱۰ خانواده از برادران و خواهرانش به اردن منتقل شده است.

به گفته این سخنگو، حجاب از دو روز پیش، ارتباط با دولت را قطع کرده بود و مقامات سوریه از محل حضور وی اطلاعی نداشتند. همچنین او از ماه ها پیش با ارتش آزاد در ارتباط بود تا امکان خروج وی از سوریه فراهم شود.

یک منبع اگاه در اردن هم به رویترز گفت که ریاض حجاب به همراه خانواده اش هم اکنون در اردن به سر می برد.

“ریاض حجاب” دارای مدرک دکتری کشاورزی است و قبل از این پست های ریاست حزب بعث در استان دیروالزور، استاندار قنیطره و وزیر کشاورزی را برعهده داشت.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.