الزام مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهری دخترانه به «محرم‌سازی»

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

54-94.jpg

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در شهرهای پرتراکم، مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهری دخترانه تازهالتاسیس ملزم به رعایت محرم‌سازی در طراحی‌های خود شده‌اند.

مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش»‌ (ایسنا)، درباره اقدامات سازمان نوسازی مدارس و اجرای طرح محرم‌سازی که از سال‌ها پیش به عنوان یکی از طرح‌های مهم آغاز شده است، گفت: این سازمان توجه ویژه‌ای به بحث محرم‌سازی مدارس دخترانه دارد و تلاش می‌کنیم تا محیط آموزشی دانش آموزان دختر از اشرافیت ساختمان‌های اطراف محفوظ باشد.

وی افزود: دانش‌آموزان در کنار آموزش باید از لحاظ جسمانی نیز اشخاص سالمی باشند و به عنوان یکی از طرح‌های مهم در احداث مدارس دخترانه مقرر شده بحث محرم‌سازی مورد توجه ویژه قرار بگیرد تا دانش‌آموزان در ساعات ورزش و حضور در حیاط مدرسه بتوانند از تحرک کافی و مناسب برخوردار شوند.

رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان نمود: یکی از نتیجه خوب برگزاری همایش مدرسه ایرانی و معماری ایرانی در مناطق استان‌ها رویکرد محرم‌سازی مدارس است تا نیازهای حرکتی دانش آموزان دختر در اولویت قرار بگیرد.

وی عنوان نمود: در طراحی مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهری مقرر شده ساختمان‌های تازه به گونه‌ای احداث شود که ساختمان‌های اطراف اشرافی به مدرسه نداشته باشند و این الزام برای مجتمع‌ها به گونه‌ای در دستور العمل عنوان شده که محرم سازی مدارس در معماری و فنی مهندسی ساختمان قرار بگیرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش عنوان نمود: به همه مجتمع‌های آموزشی و پرورشی دخترانه و ساختمان‌های تازه التاسیس به ویژه در مناطق پرتراکم تاکید شده تا بحث محرم سازی را در دستور کار خود قرار دهند تا شرایط مناسب و لازم برای رفاه دانش آموزان دختر ایجاد شود.

رییسی درباره میزان برخورداری دختران و پسران از فضای آموزشی گفت: با توجه به اینکه نسبت جنسیتی دانش آموزان دختر و پسر در کشور نزدیک است هر دو جنسیت به نسبت مساوی از فضای آموزشی و پرورشی و ورزشی برخوردار می باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.