القدس العربی: خالد مشعل اطلاعات ارتش سوریه را به اخوان المسلمین داد

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه در گزارشی به قلم تسفی بارئیل خبر داده است که دبیرکل سیاسی جنبش اسلامی حماس که چند ماهی است ، سوریه را ترک کرده، ، به طور ناگهانی در ماه جاری میلادی با محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین دیدار کرده است.
القدس العربی در ادامه به نقل از روزنامه مصری روز الیوسف نوشته است که مشعل در این دیدار اطلاعات مهمی درباره چگونگی انتشار و استقرا ارتش سوریه در اختیار بدیع قرار داده است که می‌تواند تاثیر به سزایی در درگیری‌های جاری در سوریه بگذارد. وی با دادن این اطلاعات شرط کرده است که در قبال آن اسرائیل ۲۲۰ تن از زندانی‌های حماس را آزاد کند.
القدس العربی در این گزارش تحلیل کرده است که احتمالا خالد مشعل تلاش دارد این اطلاعات را از طریق رهبر اخوان المسلمین که مدتی است تماس‌هایی با امریکایی‌ها برقرار کرده، به گوش امریکایی‌ها برساند.
این در حالی است که همین منابع گزارش می‌دهند که خالد مشعل اخیرا نیز پشت درهای بسته دیداری پنج ساعته با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه داشته است. به رغم این که اطلاعات خاصی از آن جلسه به بیرون درز نکرده اما گفته می‌شود وی از نخست وزیر ترکیه خواسته است که میان حماس با امریکایی‌ها واسطه‌گری کند.
وی اعلام آمادگی کرده است که حاضر است در پرونده‌های مختلف منطقه‌ای کمال همکاری را داشته باشد
به گزارش خبرآنلاین درعین حال نباید از این حقیقت غافل بود که در بحران کنونی سوریه جنگ روانی و تخریب روحیه حریف در نقشی کلیدی داشته و ممکن است اخباری از این دست در همین راستا باشد.

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.