الهیان در گفتگو با آریا:با اینترنت ملی، بی نیاز از اینترنت جهانی خواهیم شد

خبرگزاری آریا-سیاست ما در ایران این است که به سمت اینترنت ملی پیش رویم لذا با توانمندی که داریم با این برنامه بی نیاز از اینترنت جهانی خواهیم شد.
زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آریا درباره تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا گفت:آنچه مسلم است تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران همواره اثر عکس داشته است و این مساله به چند دلیل است اول به دلیل وحدت و یکپارچگی ملت ایران در برابردشمنان است و دوم اینکه این تحریم ها باعث شده مسئولین به توانایی ها و پتانسیل های داخلی  و دانشمندان جوان نیز به توانایی خویش فکر کنند .
وی افزود:در واقع تحریم ها به نوعی باعث استقلال و خودکفایی در حوزه علمی شد به طوری که در برخی از حوزه های علمی به همگام با پیشرفته ترین کشورها
پیش می رویم .
الهیان تصریح کرد:اینگونه تهدیدها تاثیر خاص و بازدارندگی در روند پیشرفت تکنولوژی ما ندارد و همانطور که اشاره کردم اثر عکس دارد و قطعا دشمنان ما در هراس هستند لذا آنها برخی مواقع با این گونه تحریم ها تلاش می کنند به نوعی سد مقابل جمهوری اسلامی ایجاد کنند .
وی خاطرنشان کرد:ما باید به این کشورها اعلام کنیم که نتیجه تحریم ها هسته ای نیزغیر از این نشد که خود شما و کشورهای ۱+۵پذیرفتید که حق هسته ای و فناوری هسته ای در چارچوب ان-پی تی حق ملت ایران است لذا دیگر تحریم ها نیز همین نتیجه را در پی خواهد داشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:سیاست ما در ایران این است که به سمت اینترنت ملی پیش رویم لذا با توانمندی که داریم با این برنامه بی نیاز از اینترنت جهانی خواهیم شد.    


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.