امارات، از تحریف جغرافیا تا تحریف تاریخ

جام جم آنلاین: پایگاه خبری میدل ایست آنلاین که مدتی است پرچم دار تبلیغات رسانه ای برای ترویج ادعای امارات در خصوص جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس شده، اینبار برای تخریب چهره اخوان المسلمین مصر در اقدامی ناشیانه، به تحریف تاریخ زندگی “سید جمال الدین اسد آبادی” از پیشگامان مبارزه با استعمار دست زد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، “سالم حمید” نویسنده اماراتی در مقاله ای تلاش کرد به طرز کاملا ناشیانه تاریخ را تحریف کند .. وی “جمال الدین اسد آبادی” را عالم شیعه فارسی ملقب به “جمال الدین افغانی” نامید و مدعی شد:  “جمال الدین افغانی عالم شیعه فارس در سال ۱۹۸۵ با مسئولان دستگاه اطلاعات انگلیس در لندن برای ایجاد یک ائتلاف اسلامی ضد روسیه دیدار کرد، چرا که انگلیس و روسیه در آن زمان برای سلطه بر آسیای میانه در جدال بودند”.

این ادعا درحالی از سوی این نویسنده اماراتی مطرح می شود که “سید جمال” در طول تاریخ بعنوان یکی از پیشگامان مبارزه با استعمار در عرصه بین المللی برای رهایی مسلمانان و کشورهای اسلامی از دست استکبار و استعمار به شمار می آید، و در طول تاریخ مبارزاتی خود با بیدار کردن افکار مردم، مشکلات بسیاری را برای استعمار پیر و سرسپردگان آن در منطقه بوجود آورد.

سالم حمید در ادامه از سید جمال بعنوان یک “افغان” و “شخصیت فراماسونی فارسی” یاد کرده و می نویسد: انگلیس در راستای منافع خود از اصولگرایی اسلامی حمایت کرده و گمشده خود را در سید جمال الدین یافت، تا پس از خود محمد عبده را به عنوان جانشین معرفی کرده و پس از آنها محمد رشید رضا افکار آنها را پیگیری و منتشر کرد.

این نویسنده اماراتی تأکید کرد: انگلیس در فاصله سالهای ۱۸۷۵ تا ۱۹۲۵ به حمایت از اصولگرایی اسلامی پرداخت و جمال الدین افغانی را به خدمت اهداف خود در آورد .. وی نیز با حمایت و همکاری انگلیسی ها نهضت سلفی در مصر را تأسیس کرد که از جمله همکاران وی در این پروژه می توان به خاورشناس انگلیسی ای جی براون و همچنین شاگرد اصولگرایش محمد عبده اشاره کرد.

سالم حمید ادعا کرد: جمال الدین افغانی و شاگردش محمد عبده از دین برای دستیابی به اهداف دنیوی استفاده کرده، و آن دو به عنوان مزدورانی برای انگلیسی ها فعالیت کردند.

این نویسنده اماراتی مدعی است: حقیقتی که بسیاری از آن غفلت می کنند این است که جمال الدین افغانی خودش از اعضای جنبش فراماسون بود. به طوری که براساس آرشیوهای انگلیس، وی با گروههای فراماسونری انگلومصری و فرنکومصری رفت و آمد می کرد.

سالم حمدی گفت: جمال الدین افغانی در پایان عمر که به اندیشه معرفی جانشینی برای خود افتاد بود، و گمشده اش را در محمد عبده یافت که مدتها شاگرد وی بود، تا پس از وی روند اخوانی را تکمیل کند. محمد عبده در خلال سالهای ۱۸۷۱ تا ۱۸۷۹ در جنبش مصر الفتاه شریک و همکار جمال الدین بود، و توانست با ادامه سرسپردگی به انگلیسی ها به تدریج به مناصب آموزشی مختلفی در مصر برسد.

ادعاهای این نویسنده اماراتی درحالی مطرح می شود که مسئولان این کشور پس از آغاز بیداری اسلامی در کشورهای عربی و سرنگونی رژیم های مستبد و سرسپرده غرب و استعمارگران، برای جلوگیری از سرایت خیزش مردم عربی به امارات هرگونه مطالبات آزادی طلبانه را به شدت سرکوب کردند. 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.