امارات نشست قریب‌الوقوع با آمریکا و اسرائیل را لغو کرد

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، امارات دیدار با طرف‌های اسرائیلی و آمریکایی را به دلیل اظهارات نتانیاهو علیه فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات لغو کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی گزارش داد، امارات دیدار قریب‌الوقوع با آمریکا و اسرائیل را به دلیل اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره مخالفت با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا به امارات لغو کرد.

براساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، این دیدار بین سفیران سه طرف برنامه‌ریزی شده بود و قرار بود در روز جمعه در سازمان ملل انجام بگیرد.

براساس گزارش واللا،‌ امارات می‌خواهد این پیام را برساند که تا زمانی که موضع اسرائیل در این باره روشن نشود هیچ نشست سیاسی کلی وجود نخواهد داشت.

نتانیاهو بارها در چند مناسبت از زمان امضای توافقنامه عادی سازی و صلح بین اسرائیل و امارات تحت نظارت آمریکا تاکید کرده است، این توافقنامه شامل فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات نمی‌شود.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با ولیعهد ابوظبی پیش از امضای توافقنامه عادی‌سازی میان دو طرف آماده می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.