امام خمینی(ره) هیچ وقت در مورد ارتباط با امام زمان ادعایی نکرد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۱۲/آذر/ – ۰۹:۲۴ و در حوزه های سیاسی – ۰ نظر

آیت‌الله موسوی بجنوردی در گفت‌وگو با :

خبرگزاری : آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی گفت: امام خمینی(ره) هیچ وقت ادعا نکرد که امام زمان به من چیزی گفته است.

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  خبرگزاری آنا، در واکنش به ادعاهایی مبنی بر تصرف امام زمان(عج) در تصمیمات امام خمینی(ره) گفت: وقتی کسی الهی باشد؛ خود خدا او را به راه درست و مستقیم هدایت می‌کند.

آیت الله موسوی بجنوردی تصریح کرد: اگر امام در شب ۲۲ بهمن گفت مردم به خیابان‌ها بیایند و گفت که حکومت پهلوی غیرقانونی است و حکومت نظامی درست نیست؛ این هم از عقلانیت درست ایشان بود و هم اینکه ارتباطی که با خداوند داشتند، موجب شده بود راه درست به ایشان الهام شود.

وی تأکید کرد: وقتی کسی خدایی است، نیازی نیست ما بگوییم امام زمان به او گفته که امری را انجام بدهد و خودش هم ادعایی در این رابطه داشته باشد. البته اگر انسان بتواند ارتباطی با امام زمان داشته باشد شرف بسیار بزرگی به دست آورده است.

آیت الله موسوی بجنوردی ادامه داد: انسانی که توکلش به خداست و الهی است، خداوند راه را برای او نمایان می‌کند و افکارش را به راه حقیقت می‌کشاند. امام نیز از این دسته افراد بود.

وی درباره خصوصیات فکری و معنوی امام خمینی(ره) افزود: حضرت امام یک فرد عاقل و نکته‌سنج بود و هیچ‌کس نمی‌توانست سرش کلاه بگذارد. من تقریبا ۲۵ سال در خدمت ایشان بودم و تا به حال فردی به این نکته‌سنجی، عاقلی و ملتفتی ندیده‌ام. امام خمینی، یکپارچه عقل و هوش و درایت بود. علاوه بر این موارد، امام الهی بوده و توکلش به خدا بود.

به گزارش آنا، در روزهای اخیر بحثی بر سر یک خاطره منتسب به امام خمینی و مرحوم طالقانی بین علی مطهری، نماینده مجلس و احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در گرفت که خبرساز شد. 

حجت‌الاسلام علم الهدی با نقل خاطراتی مبنی بر عنایات امام زمان به انقلاب اسلامی، از تصرف امام عصر در ذهن ولی فقیه سخن گفت. اما علی مطهری با انتقاد از این نوع نگاه به عملکرد ولی فقیه، خاطره مطرح و مشهور در میان مردم مبنی بر دستور امام زمان به امام خمینی(ره) در شب ۲۲ بهمن ۵۷ برای راهپیمایی سراسری مردمی را رد کرد. 

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.