امتناع دولت مصر برای صدور ویزای سفر هیات پارلمانی به غزه

۱۱م آذر ،

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با انتقاد از امتناع دولت مصر برای صدور ویزای هیات پارلمانی برای سفر به غزه و عبور از گذرگاه رفح، گفت: در شرایطی که طبق اعلام وزارت خارجه، دولت مصر موافقت اولیه را برای سفر هیات پارلمانی به مصر اعلام کرده بود شاهدیم که با گذشت هشت روز آنها از صدور ویزا امتناع می‌کنند.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: دولت مصر روز شنبه هفته قبل با کلیت سفر هیات پارلمانی ایران به غزه موافقت کرد اما از آن روز به بعد از اعلام زمان دقیق این سفر امتناع می‌ورزد به طوری که قرار بود شنبه هفته قبل روز دقیق سفر هیات پارلمان ایران به غزه اعلام شود که با گذشت هشت روز تاکنون تاریخ و زمان دقیق این سفر مشخص نشده است.

وی افزود: این اقدام دولت مصر حکایت از عدم تمایل آنها از حضور نیروهای ایرانی در غزه دارد که با توجه به تغییر و تحولات رخ داده در مصر این اقدام قابل توجیه نیست چرا که در قبل عدم حضور هیات‌های ایرانی در غزه تنها به سبب عدم موافقت دولت مبارک بود که انتظار می‌رفت با تغییر و تحولات در دولت مصر این اتفاق درست شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که سیاست‌های قبلی دوران مبارک همچنان در دولت فعلی مصر در خصوص عدم حضور جمهوری اسلامی در غزه دنبال می‌شود که این اقدام در شان دولت مصر نیست. این در حالی است که حضور هیات پارلمانی ایران در غزه صرفا جهت دلجویی و عرض تبریک به مردم غزه برای پیروزی‌شان در جنگ هشت روزه با رژیم صهیونیستی است.

حقیقت‌پور با بیان اینکه وزارت امور خارجه موافقت دولت مصر را به هیات پارلمانی اعلام کرده بود، اظهار کرد: درخواست هیات پارلمانی برای حضور در غزه قبل از اتفاقات کنونی در کشور مصر بوده است و با این وجود سفر هیات پارلمانی هیچ ارتباطی به موضوعات داخلی مصر ندارد چرا که هیات پارلمانی تنها می‌خواهد از سرزمین مصر و گذرگاه رفح عبور کرده و به سمت غزه برود.

وی در پایان تاکید کرد که باز هم هیات پارلمانی منتظر صدور ویزا از سوی دولت مصر برای حضور در غزه است که به محض رخ دادن این اتفاق، هیات پارلمانی برای رفتن به غزه عازم خواهد شد.

بر اساس این گزارش، عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در روز سه‌شنبه ۷ آذر در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده بود که دولت مصر با اعطای ویزا برای سفر هیات پارلمانی ایران به غزه موافقت کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.