امت اسلامی از “مالی” در برابر حملات تروریست‌ها حمایت کند

۳۰م دیماه ،

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس نیجر گفت: امام خمینی بسیار بر گسترش روابط با کشورهای آفریقایی توصیه کردند، لذا برای ما همکاری با این کشورها اهمیت زیادی دارد و ما آرزو می‌کنیم کشورهای آفریقایی عاری از مواد مخدر شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران اعزامی به سودان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس نیجر دیدار و گفتگو کرد.  
 
در این دیدار رئیس مجلس نیجر گفت: مشکل ما در مالی که توسط تروریست‌ها مورد اشغال قرار گرفته این است که قاچاقچیان مواد مخدر این کشور را اشغال کرده‌اند که این امر به سایر کشورها نیز صدمه می‌زند.
 
وی ادامه داد: ما از کشورهای اسلامی خواستیم که حملات تروریستی را محکوم کنند که این امر محقق نشد؛ این اشخاص کسانی می باشند که در قبل در الجزایر فعالیت کردند الان هم در مالی دست به این جنایت‌ها می‌زنند.
 
رئیس مجلس نیجر با بیان اینکه تعداد این اشخاص بیش از ۴ هزار نفر نیست اظهار داشت: آنها نصف کشور مالی را فرا گرفته‌اند لذا اگر امت اسلامی از مالی حمایت می‌کرد، نیازی به حضور فرانسه در این کشور نبود و اگر شورای امنیت تصمیم بگیرد فرانسه نیز از این کشور خارج می‌شود.  
 
لاریجانی در پاسخ به سوال رئیس مجلس نیجر مبنی بر اینکه آیا اگر کسی از شما کمک بخواهد شما به رنگ پوست او نگاه می‌کنید گفت: از نظر ما مسلمانان امت واحد و برادر یکدیگرند و رنگ و نژاد مطرح نیست و موضوع تروریست‌ها بسیار پراهمیت است که در کل دنیا به یک معضل تبدیل شده‌اند.  
 
رئیس مجلس ادامه داد: امام خمینی بسیار بر گسترش روابط با کشورهای آفریقایی توصیه کردند، لذا برای ما همکاری با این کشورها اهمیت زیادی دارد و ما آرزو می‌کنیم کشورهای آفریقایی عاری از مواد مخدر شود. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.