امدادرسانی به ۱۵۱ اتفاق دیده در یک روز

۰۸خردادماه،
ممتاز نیوز : مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: امدادگران هلال احمر طی ۲۴ ساعت قبل در ۵۹ عملیات جان ۱۵۱ نفر از هموطنان اتفاق دیده‌مان را نجات دادند.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با فارس، خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت قبل امدادگران هلال‌احمر ۵۹ عملیات امداد و نجات را در سراسر کشور انجام داده‌اند که ۴۶ مورد از این عملیات‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

وی ادامه داد: در ۹ مورد از حوادث به سبب شدت اتفاق مجبور شدیم از ست‌های هیدرولیک و دستگاه برش برای خارج آوردن مصدومان از داخل خودرو استفاده کنیم.

سیل و آبگرفتگی در استان آذربایجان شرقی اتفاق دیگری است که در حاشیه رودخانه گرمارود از توابع شهرستان خدا آفرین رخ داده و به نقل از مرادی‌پور ۱۰ نیروی امدادگر جان ۳ نفر را که در آب افتاده بودند نجات داده و به بیمارستان منتقل کردند.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر خاطرنشان کرد: از طریق نیروی انتظامی مطلع شدیم که ۳ کوهنورد در ارتفاعات جوپار شهرستان ماهان در استان کرمان مفقود شده و بازنگشته‌اند.

مرادی‌پور گفت: در همین راستا ۲۰ نیروی عملیاتی و امداد کوهستان عازم ارتفاعات برای جست‌وچوی مفقود شدگان شدند که هر ۳ کوهنورد پس از ۵ ساعت پیدا شده و به پایین انتقال داده شدند.

بنا به تایید این مسئول در سازمان امداد و نجات امدادگران هلال احمر طی ۲۴ ساعت قبل به ۱۵۱ اتفاق دیده امدادرسانی کردند که از این تعداد ۴۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.