امدادرسانی نیروی زمینی ارتش به آسیب دیدگان زلزله شمال غرب کشور

به گزارش ایرنااز روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم ‘میرحبیب میربیرنگ’ افزود: در پی وقوع زلزله ۶٫۲ ریشتری دیروز(شنبه) در استان آذربایجان شرقی، یگان‌های پشتیبانی،امدادی و تکاور لشگر ۲۱ حمزه سیدالشهداء از همان ساعات اولیه حادثه با حضور در مناطق زلزله زده به کمک آسیب دیدگان و مجروحان این حادثه پرداختند.

وی با اشاره به این که نیروهای این لشگر هم اینک در مناطق زلزله زده حضور دارند و در کنار سایر نیروهای امدادی به فعالیت امداد ونجات مشغول هستند گفت: در مرحله نخست عملیات امداد و نجات ابتدا گردان تکاور لشگر ۲۱ به استعداد ۱۵۰ نیروی ویژه و آموزش دیده امدادی با تجهیزات کامل به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

امیر سرتیپ میربیرنگ تصریح کرد: با توجه به تخریب ساختمان‌ها، تاسیسات و قطعی خطوط ارتباط تلفن ثابت و سیار در مرحله دوم عملیات امداد و نجات؛ گردان مخابرات لشگر ۲۱ حمزه سیدالشهدا(ع) نیز برای کمک به مناطق حادثه دیده اعزام شد.

وی ضمن تاکید بر آمادگی کامل بیمارستان ۵۲۲ نیروی زمینی ارتش در تبریز برای پذیرش و کمک رسانی به مجروحان و آسیب دیدگان زلزله گفت: در مرحله سوم امدادرسانی؛ یگان بهداری لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا(ع) نیز با تجهیزات لازم به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

امیرسرتیپ میربیرنگ افزود: فرمانده نیروی زمینی ارتش از همان لحظات اولیه وقوع زلزله شدید در استان آذربایجان شرقی، دستورات لازم را برای امدادرسانی لشکر ۲۱ و انجام تمامی مراحل امداد و نجات به آسیب‌دیدگان از این حادثه، صادر کرد.

سیام**۹۱۰۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۰۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.