امدادگران آسیب دیده در حوادث و سوانح تسهیلات ویژه دریافت می کنند

‘ محمود مظفر’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هم اکنون طرح یاد شده تدوین و برای بررسی به شورای عالی هلال احمر ارسال شد و منتظر بررسی شورا هستیم.

این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر بدون اشاره به نوع ارایه تسهیلات به افراد یاد شده گفت: بر اساس این طرح، به خانواده امدادگرانی که در حین امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح جان خود را از دست داده یا دچار نقص عضو می شوند، تسهیلات ویژه پرداخت خواهد شد.

به گفته مظفر سالانه شماری از امدادگران جمعیت هلال احمر در حین امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو می شوند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین درباره پیگیری های این جمعیت برای شهید یا جانباز محسوب شدن امدادگران آسیب دیده یا جان باخته در حین کمک به مجروحان حوادث و سوانح گقت: این طرح همچنان در دولت در حال پیگیری است و هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.

مظفر ادامه داد: با توجه به طولانی شدن پیگیری ها از طریق دولت، سازمان امداد و نجات طرحی را تحت عنوان ‘ طرح حمایتی امدادگران و نجات گران’ تدوین کرد تا امدادگران آسیب دیده و خانواده امدادگرانی که در حین کمک به مصدومان حوادث جان خود را از دست می دهند، تسهیلاتی را دریافت کنند.

اجتمام**۹۱۴۰**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۶۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.