امدادگران هلال احمر برای فتح قله موستاق آتا، راهی چین شدند

‘احمد رضا شجیعی’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: این گروه از امدادگران هلال احمر متشکل از ۱۶ امدادگر منتخب از گروه های واکنش سریع هلال احمر (‌ایثار )‌ به منظور فتح قله یخی هفت هزار و ۵۴۲ متری موستاق آتا (پدریخ) راهی کشور چین شدند.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هدف از این صعود را توان افزایی امدادگران گروه های واکنش سریع هلال احمر در عرصه های بین المللی و همچنین جذب امدادگران برای حضور در صحنه حوادث عنوان کرد.

وی اضافه کرد:گروه منتخب اعزامی از میان گروه های واکنش سریع جمعیت هلال احمر از استان های تهران، کرمان، گلستان، زنجان، لرستان و سازمان امداد و نجات انتخاب شده اند که هر یک با سابقه ۱۰ ساله در فعالیت های امدادی تمامی دوره های امداد و نجات در شرایط سخت را گذرانده اند.

شجیعی یاد آور شد: برخی از امدادگران منتخب، تجربه صعود های بین المللی دیگر درکارنامه امدادی خود دارند و خود از مربیان با تجربه جمعیت هلال احمر بشمار می آیند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: این نخستین تجربه صعود امدادگران جمعیت هلال احمر در خارج از کشور است که پس از ورود به کشور چین و عبور از شهرهای’ ارومچی’ و ‘کاشگر’ در شمال چین صعود خود را از روستای ‘سوباشی’ به سمت قله موستاق آتا آغاز می کنند و ۲۱ مردادماه جاری به کشور باز می‌گردند.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر صعود به ارتفاعات کوهستانی پنج هزار و ۱۶۷ متری آرارات در ترکیه و صعود تشویقی امدادگران به قله کلیمانجارو در آفریقا را نیز از برنامه های سازمان امداد و نجات در سال جاری برشمرد.

اجتمام**۷۰۲۹ **‌۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۲۹۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.