امدادیان:علاقه ای به ساخت مجسمه شهری ندارم

۱۸خردادماه،

فاطمه امدایان که تاکنون چندین مجسمه شهری ساخته است؛ این روزها علاقه ای به ساخت مجسمه های شهری سفارشی ندارد و می خواهد آثارش را در قالب نمایشگاه انفرادی به نمایش بگذارد.

فاطمه امدادیان درگفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: مدت هاست که هیچ علاقه ای به ساخت مجسمه های شهری ندارم چرا که برای ساخت مجسمه های از این دست باید دیدگاه خودم را کنار بگذارم و تنها طبق نظر سفارش دهنده ها کار کنم.

وی که آخرین نمایشگاه انفرادی اش در سال ۱۳۷۸ در گالری نیل برگزار شد؛ دربارهٔ علل عدم برپایی نمایشگاه انفرادی گفت: در سال های اخیر به سبب شدت گرفتن بیماری آرتوز؛ کار بزرگ انجام نمی دهم و برای همین به ساخت مجسمه های کوچک روی آورده ام، همین موضوع به نوعی سبب شده است که کمتر به فکر برپایی نمایشگاه بیفتم.

این مجسمه ساز افزود: اما مدتی است که در تدارک برپایی یک نمایشگاه انفرادی هستم که امیدوارم در سال آتی امکان برپایش میسر شود. تاکنون تعدادی از مجسمه های این مجموعه را ساخته ام، اما بخش عمده ای ازاین مجسمه ها هنوز درابعاد بزرگ اجرا نشده اند.

وی دربارهٔ تکنیک مجسمه هایی که در این نمایشگاه به نمایش خواهد گذاشت گفت: هنوز در حال بررسی هستم؛ چون قصد دارم از متریالی برای ساخت این مجسمه ها استفاده کنم که هم استقامت داشته باشند و هم حمل نقل آن آسان باشد.
یکی از مجسمه های شهری فاطمه امدادیان “زندگی” نام دارد که در پارک خانه هنرمندان نصب شده است. این مجسمه درجریان سرقت سریالی مجسمه های شهریبه سرقت رفت و امدادیان دوباره این مجسمه را با فایبرگلاس ساخت.

فاطمه امدادیان ۱۳۳۴ تبریز است. او فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبای تهران و دانشکده هنرهای تزئینی (دانشکده هنر) در رشته مجسمه‌‌سازی است. او دربیش از۲۰نمایشگاه گروهی شرکت کرده است. او برنده جایزه سوم دومین دوسالانه آثار مجسمه‌سازان معاصر ایران (۱۳۷۹) وبرنده جایزه برگزیده لوح افتخار وتندیس سومین بی‌ینال مجسمه (۱۳۸۰) است.
انتهای پیام/

/۳۲/۳۲۰
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.