امریکا باز هم «خودش» تحریم نفتی ایران را بی اعتبار کرد/ تمدید معافیت ۱۸۰ روزه ۹ کشور

۱۸م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: من اعلام می‌کنم که چین، هند، مالزی، کره جنوبی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ترکیه و تایوان به مدت ۱۸۰ روز دیگر از تحریم نفتی ایران معاف می شوند. من در این زمینه به کنگره گزارش خواهم کرد.

در این بیانیه‌ آمده است: آمریکا و جامعه بین‌الملل به ادامه فشارها بر رژیم ایران تا زمانی که این کشور به نگرانی‌ها در زمینه برنامه هسته‌ایش بپردازد متعهد است. به همین سبب من خوشحالم که اعلام کنم که چین، هند، مالزی، کره جنوبی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ترکیه و تایوان به سبب کاهش های بیشتر در حجم خرید نفت خام از ایران، بار دیگر می‌توانند از تحریم‌های آمده در بند ۱۲۴۵ قانون اختیار دفاع ملی سال مالی ۲۰۱۲ معاف شوند.

این بیانیه می‌افزاید: من متعاقبا به کنگره گزارش خواهم کرد که معافیت از تحریم‌ها پیرو بند ۱۲۴۵ قانون اختیار دفاع ملی برای مبادلات مشخص و در خصوص نهادهای مالی در این کشورها برای یک دوره زمانی ۱۸۰ روزه به کار گرفته خواهد شد.

پیشتر منابعی در دولت و کنگره آمریکا از احتمال تمدید معافیت این ۹ کشور از تحریم نفتی ایران خبر داده بودند.

خبر تمدید معافیت های کشورهای چین و هند و هفت کشور دیگر از تحریم های نفتی ایران در حالی منتشر می‌شود که دولت آمریکا در فروردین ماه سال جاری، ۱۱ کشور و اواخر خرداد ماه همین سال ۷ کشور دیگر را از تحریم‌های مربوط به معاملات نفتی با ایران معاف کرده بود.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.