امضای تفاهم نامه بین بخش خصوصی و وزارت صنعت و معدن

در بیستمین اجلاس سراسری خانه های صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت؛

صبح امروز در بیستمین اجلاس سراسری روسای خانه های صنعت و معدن و تجارت ایران تفاهم نامه ای بین این تشکل خصوصی و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، هادی غنیمی فرد رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت در خصوص این تفاهم نامه اظهار داشت:‌ به موجب این قرارداد بسیاری از وظایف وزارتخانه صنعت و معدن از جمله صدور پروانه های تاسیس بهره برداری، انتخاب واحدهای نمونه سال به تشکل خصوصی خانه صنعت و معدن تفویض اختیار شده است.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه دو جانبه امروز بین تشکل خصوصی خانه صنعت و معدن و وزارتخانه به امضا رسیده و کارهای اجرایی آن از هفته آینده آغاز می شود.

غنیمی فرد تصریح کرد: همچنین چندی پیش تفاهم نامه سه جانبه بین خانه صنعت و معدن، وزارت صنعت و صندوق توسعه ملی به امضا رسیده که به موجب آن مقرر شده ۱۰ میلیارد دلار سرمایه در گردش از طریق صندوق توسعه به صنایع پرداخت شود تا بتوانند تولید خود را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه کارهای اجرایی این تفاهم نامه شروع شده اظهار داشت: متقاضیان دریافت منابع مالی می توانند از طریق سایت وزارت صنعت درخواست تسهیلات مورد نظر خود را عنوان کنند.

* توانمندسازی تشکل ها با امضای تفاهم نامه دو جانبه

در ادامه این مراسم هاشم پور رئیس سازمان صنایع و معادن استان مازندران در خصوص تفاهم نامه امضا شده بین تشکل خانه صنعت و معدن و وزارتخانه صنعت اظهار داشت: در راستای سیاست های دولت مبنی بر واگذاری بخشی از وظایف به بخش خصوصی تفاهم نامه ای بین این دو بخش به امضا رسیده که به موجب آن در صورت اجرای دقیق مفاد آن تشکل های بخش خصوصی توانمندتر از گذشته خواهند شد.

وی ادامه داد: براین اساس بخشی از وظایف دولتی در وزارتخانه صنعت که قابل واگذاری است برعهده فعالان بخش خصوصی گذاشته شده است./ک


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.