امضای تفاهم نامه جهت استفاده از فناوری های مرتبط در مقوله محیط زیست

اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاهم نامه بین معاونت علمی و فناوری و سازمان حفاظت محیط زیست ایران امروز پنجشنبه جهت استفاده از فناوری های مرتبط در مقوله محیط زیست امضا شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پیش از ظهر امروز پنجشنبه معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فردا با حضور دکتر سورنا ستاری و دکتر معصومه ابتکار، تفاهم نامه ای برای گسترش همکاری های این دو نهاد امضاء خواهد شد.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه این تفاهم نامه به همکاری‌های دوجانبه گسترده‌ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با سازمان حفاظت محیط زیست می پردازد افزود: از جمله این همکاری ها می توان به مساله کاهش آلودگی هوا و پدیده ریزگردها اشاره کرد.

دکتر علی وطنی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای همکاری با
سازمان حفاظت محیط زیست ایران، پیش از این ستاد توسعه فناوری زیست فناوری، ستاد توسعه فناوری های نانو و ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست را تشکیل داده است و در این زمینه فعالیت‌های گسترده ای با دیگر سازمان ها و نهادها دارد.

وی با بیان اینکه اخیرا ستاد فناوری های بهینه سازی تولید و مصرف انرژی و محیط زیست نیز فعال شده است افزود: انتظار می رود از ظرفیت های ستادهای توسعه فناوری های راهبردی تحت پوشش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست ایران نهایت استفاده شود.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به استفاده از فناوری های مرتبط با مقوله محیط زیست اشاره کرد و افزود: امیدواریم کمک قابل توجه‌ای به کاهش آلودگی هوا از یکسو و ارائه راهکارهای علمی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از پدیده ریزگردها و نیز موضوع آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست به عمل آورد و مجموعه این همکاری ها منجر به بهبود معیشت مردم شریف ایران و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در کشور گردد./م


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.