امضای دیجیتال در بانکها اجرایی می شود

۲۹ آبان ،

توسعه تجارت الکترونیک یکی از محورهای اساسی مسولان برای دستیابی به توسعه اقتصادی کشور بر اساس سند چشم انداز است .

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، نشست مدیران و کارشناسان بررسی سامانه الکترونیکی رهگیری چک های برگشتی ساعتی پیش در مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با سخنان معاون مطالعات مرکز مطالعات استراتژیک مجمع مصلحت تشخیص نظام به کار خود پایان داد. 

نوبخت در این نشست با بیان اینکه در جهتی توسعه تجارت الکترونیک،  بانکداری الکترونیک نقش مهمی در توسعه فعالیت های اقتصادی کشور دارد گفت: متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم به اهداف ۵ ساله اول برنامه سند چشم انداز ۲۰ ساله دست پیدا کنیم .

وی موضوع رهگیری چک های بانکی از طریق سیستم الکترونیکی و حتی استفاده از چک های الکترونیکی را به جای چک های کاغذی راهکاری مناسب در توسعه فعالیت های بانکی و کاهش چک های برگشتی دانست و اظهار داشت : به هر حال ایجاد هر سامانه جدیدی در حوزه تجارت الکترونیک نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاهها دارد.

در ادامه برنامه احمدی نماینده بانک مرکزی با اعلام این خبر که از اول آذر ماه امضای دیجیتال در بانکها اجرایی می شود ، عنوان کرد: در حال حاضر در نظام بانکی خدمات الکترونیکی در قالب طرحهای ساتنا ، سهاب و یکی دو مورد دیگر سامانه الکترونیکی نیز در بانکها اجرایی می شود .

ضمن آنکه بانک مرکزی آماده همه گونه همکاری ابا دستگاههای مربوطه در زمینه توسعه خدمات الکترونیکی در نظام بانکی است.

وی تصریح کرد: همانطور که می دانید وزارت بازرگانی در چند سال قبل اقدام به راه اندازی سامانه امضای دیجیتال به صورت گسترده با سرمایه گذاری عمده کرده است که این کار سبب توسعه زیر ساخت های مربوط به تجارت ها الکترونیک در زمینه امضای دیجیتال شده است . /عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.