امضا تفاهم‌نامه انجمن‌های ناباروری ایران و خاورمیانه

۲۳ آبان ،

شیراز/ واحد مرکزی خبر/ علمی

نخستین تفاهم‌نامه انجمن‌های ناباروری ایران و خاورمیانه امضا شد.
رییس انجمن ناباروری ایران از امضای تفاهم‌نامه همکاری با انجمن ناباروری خاورمیانه خبر داد و گفت: این اولین‌بار است که تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه به امضا می‌رسد.
هدف این تفاهم‌نامه زمینه‌سازی ، ایجاد و گسترش همکاری‌ها در ابعاد آموزشی ،‌ علمی ،کاربردی، پژوهشی و درمانی استفاده از تجارب علمی پژوهشی است.
محمد‌ابراهیم پارسانژاد گفت:با امضا این تفاهم نامه ایران به عنوان دومین انجمن نازایی خاورمیانه به رسمیت شناخته شد و در کنار انجمن نازایی متشکل از کشورهای خاورمیانه قرار گرفت و براین اساس خاورمیانه ۲ انجمن رسمی نازایی دارد.
وی گفت: این تفاهم‌نامه در حاشیه نوزدهمین همایش نـازایی خـاورمیانه در دبی و بین ایران و کشورهای حاضر در کنگره امضا شد.
رییس انجمن ناباروری ایران با بیان اینکه پروفسور جان اوات رییس انجمن ناباروری خاورمیانه در مراسم افتتاحیه نوزدهمین کنگره نازایی دردبی طی سخنانی از ایران به‌واسطه پیشرفت‌های علمی خصوصا در موضوع درمان ناباروری، قدردانی و تجلیل کرده است گفت: ایران در زمینه تولید علم ناشی از تحقیقات در حوزه ناباروری، درسطح جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده به گونه ای که در زمینه تولید مقالات علمی در حوزه ناباروری در خاورمیان اول و در جهان رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.
دکتر پارسا‌نژاد همچنین از برگزاری نوزدهیمن کنگره سراسری و چهارمین کنگره بین المللی انجمن باروری وناباروری ایران ۹ تا ۱۱ اسفند امسال خبر داد.
انجمن ناباروری ایران ۱۸ سال پیش راه‌اندازی شده و امروز به‌عنوان یکی از انجمن‌های فعال در سطح جهان مطرح است.
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.