امنیت کارت هوشمند ملی بالاست

۲۳م اسفند ،

کارت هوشمند ملی ایرانیان با ضریب ایمنی بالا در قالب یک طرح پژوهشی توسط محقق ایرانی طراحی و ساخته شد.
عباس خداوردی ˈ مجری طرح کارت هوشمند ملی ایرانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارعلمی ایرنا گفت: طراحی و ساخت این کارت کاملا بومی و توسط محققان داخلی انجام شده و این کارت دارای ضریب ایمنی بسیار بالایی است.
وی افزود: جنس این کارت از کاغذ به پلی کربنات تغییر کرده و دارای هفت لایه است . هر کدام از لایه ها ویژگی های ایمنی منحصر به فردی دارد . همچنین عکس فرد مورد نظر با فناوری لیزر در لابه لای لایه ها قرار می گیرد که جعل کردن آن بسیار پیچیده و دشوار است.
وی اظهار داشت: این کارت ملی با توجه به ویژگی های منحصر به فرد از ضریب ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و حتی می توان گفت یکی از ایمن ترین کارت های هوشمند در دنیاست.
خداوردی گفت: دولت در برنامه پنجم توسعه مکلف شده است که کارت هوشمند ملی را برای شهروندان ایرانی صادر کند . در این زمینه قراردادی با سازمان ثبت احوال کشور امضا شده است و بدین ترتیب طراحی ، ساخت و توزیع کارت ها در سه فاز انجام می گردد.
وی افزود : این کارت هوشمند دارای یک کیت الکتریکی است که امکان تراکنش الکترونیکی را در فضای سایبر برای فرد ایجاد می کند و به فرد یک هویت یگانه دیجیتال در فضای سایبر می دهد.
مجری طرح کارت هوشمند ملی ایرانیان اظهار داشت: اجرای این طرح در واقع کلید ورود شهروندان به دنیای الکترونیک است.کار تحقیقاتی برای طراحی این کارت هوشمند از سال ۸۴ آغاز شد و با توجه به این که اجرای فازهای اول آن از سال ۸۸ آغاز شده است بنابراین چهار سال آینده این کارت ها در اختیار اشخاص قرار می گیرد .
کارت هوشمند ملی ایرانیان در بیست و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی رتبه سوم پژوهش های توسعه ای فناوری اطلاعات را کسب کرد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.