امن‌ ترین و ناامن‌ ترین خطوط هوایی جهان

۲۹خردادماه،

اخیرا یک پایگاه اینترنتی فهرستی از امن‌ترین و ناامن‌ترین خطوط هوایی جهان را منتشر کرده که در این بین ۱۳۷ «خط هوایی» با کسب برترین رتبه‌ها، عنوان امن‌ترین خطوط هوایی را به خود اختصاص داده‌اند.

 اخیرا یک پایگاه اینترنتی فهرستی از امن‌ترین و ناامن‌ترین خطوط هوایی جهان را منتشر کرده که در این بین ۱۳۷ «خط هوایی» با کسب برترین رتبه‌ها، عنوان امن‌ترین خطوط هوایی را به خود اختصاص داده‌اند.

در این فهرست خطوط هوایی «بریتیش ایرویز»، «فلای بی»، «ویرجین آتلانتیک»، «لوفتانزا» و «آئرلینگوس» جزو امن‌ترین خطوط هوایی معرفی شده‌اند.

اطلاعات این پایگاه اینترنتی حاصل دو سال تلاش بی‌وقفه «جئوفری توماس»، بنیانگذار یک موسسه هوانوردی در استرالیا با همکاری گروهی از محققان است که ضمن جمع‌آوری اطلاعات از ۴۲۵ خطوط هوایی در سراسر جهان با اعطای ستاره از یک تا هفت آنها را رتبه‌بندی کرده است. کسب عنوان یک ستاره به منزله ناامن‌ترین خط هوایی است.

در این رده‌بندی ۱۳۷ خط هوایی بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند یعنی هفت ستاره شدند. ضمن اینکه ۴۰ خط هوایی نیز با دریافت سه ستاره و کمتر پایین‌ترین رتبه را در این فهرست کسب کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به «لیون ایر» در اندونزی، «تیی ایرلاینز» در نپال و خطوط هوایی جزیره سلیمان اشاره کرد. این خطوط هوایی به عنوان ناامن‌ترین خطوط هوایی جهان شناخته شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف، توماس تاکید کرد: برای اشخاصی که در سال بیش از ۷۵ روز به مسافرت هوایی می‌پردازند، شناخت بیشتر خطوط هوایی امن اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: برای مردم بعضی از نقاط جهان مسافرت زمینی یا با قطار مطمئن‌تر از به جان خریدن خطر مسافرت هوایی خواهد بود. به عنوان مثال اگر قصد سفر از لندن به مقصد مسکو را دارید با مراجعه به این رده‌بندی درمی‌یابید کدام خط هوایی برای شما امن‌تر و مناسب‌تر خواهد بود.

وی افزود: اطلاعات این وب‌سایت با اطلاعات دریافتی به طور متناوب بروزرسانی می‌شود.

بر اساس نتایج یک تحقیق که اخیرا از سوی مرکز ارزشیابی اطلاعات موسسه آلمانی Jet Airliner Crash انتشار یافته، خط هوایی Finnair در فنلاند بهترین و امن‌ترین خط هوایی جهان شناخته شده است.

 خبرگزاری ایسنا


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.