امکانات ورزشی در بوستان بانوان توسعه می یابد

خبرگزاری آریا- شهر داری منطقه ۳ نسبت به  تجهیز بوستان بهشت مادران به امکانات ورزشی در فصل تابستان اهتمام می ورزد.

به گزارش خبرنگار ورزشی آریا، این منطقه به منظور استفاده بهینه شهروندان به ویژه بانوان در فصل تابستان اقدام به  توسعه امکانات و خدمات ویژه ورزشی در بوستان بهشت مادران کرده است .

فاطمه مسعودی مسئول این بوستان  در این خصوص از راه اندازی زمین اسکیت  در این مجموعه خبر داد و افزود: این زمین در مساحت ۵۰۰ متر مربع در حال آماده سازی است و همزمان با آغاز فصل تابستان  مورد استفاده بانوان و خانواده ها قرار می گیرد.

وی همچنین از برپایی ایستگاههای تندرستی ویژه بانوان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر ایستگاه صبحگاهی که ساعت ۸ صبح در کنار دستگاههای بدنسازی و با حضور مربی مجرب در این بوستان برپا می شود، ایستگاه عصرگاهی نیز به  منظور بهره مندی بانوان شاغل نیز از ساعت ۳۰/۱۶ عصر در میدان آبنمای بوستان برگزار می شود.

مسعودی نصب میزهای پینگ پنگ را از دیگر اقدامات اخیر انجام شده دراین بوستان عنوان کرد و افزود: در مجموع ۵ میز پینگ پنگ در این بوستان نصب شده است و در حال حاضر مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد.

وی گسترش فعالیت های سالنی این مجموعه را بخش دیگری از امکانات ارائه شده برشمرد و افزود: با توجه به تعطیلی مدارس در فصل تابستان و مراجعه جمع کثیری از دختران دانش آموزان به این مرکز ، ۲ سالن ورزشی این مجموعه در زمینه ورزش های توپی ، رزمی ، یوگا و…فعال هستند.

مسعودی در ادامه از افزایش ساعت کاری این بوستان در فصل تابستان خبر داد و افزود: این بوستان طی فصل تابستان در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۵/۶ صبح تا ۵/۷ عصر پذیرای مراجعین است و در روزهای پنج شنبه نیز از ساعت ۵/۷ تا ۱۱ شب و در روزهای جمعه نیز از صبح تا شب میزبان خانواده هاست .

مسعودی  در ادامه با اشاره به اینکه این بوستان به گونه ای طراحی شده است که بانوان بدون هیچ محدودیتی بتوانند در آن  به تفریح و ورزش بپردازند گفت : این بوستان در مجموعه ای بالغ بر ۲۰ هکتار به عنوان نخستین بوستان ویژه بانوان در شهر تهران احداث شده است که در حال حاضر ۱۵ هکتار از آن توسط بانوان و ۵ هکتار آن به صورت عمومی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول بوستان بهشت مادران اجرای برنامه های فرهنگی و سلامت را بخش دیگری از فعالیت های این بوستان برشمرد و اظهار داشت : بخشی از برنامه های فرهنگی این مجموعه از سوی حوزه معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۳ و بخش دیگری ازنیز از سوی خانه فرهنگ حورا در حال اجراست ضمن اینکه خانه سلامت بهشت مادران نیز در زمینه های مختلفی از جمله برپایی کارگاههای آموزشی و تشکیل انجمن هایی با محوریت خانواده و سلامت پذیرای شهروندان است .

گفتنی است بوستان بهشت مادران با هدف ایجاد فرصت های تفریحی  ،ورزشی، آموزشی ، فرهنگی و اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت بانوان در بزرگراه رسالت ، بزرگراه شهید حقانی ،نبش کاویان غربی احداث شده است .


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.