امکان دارد نرم‌افزار DirectX برای ویندوز ۷ منتشر نشود

۲۰ آبان ،

امکان دارد نرم‌افزار DirectX برای ویندوز ۷ منتشر نشود

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/11/e080ceb831390e2888e8d212da45eba82.png

آخرین نسخه از نرم‌افزار مشهور و ضروری DirectX که به عنوان بخشی از ویندوز ۸ انتشار یافت، احتمالاً برای کاربران نسخه‌های پیشی ویندوز قابل استفاده نخواهد بود.

یکی از ویژگی‌های ویندوز ۸ که دو هفته پیش رسماً آغاز به کار کرد، برخورداری از DirectX 11.1 بود؛ آخرین نسخه از برنامه گرافیک ۳ بعدی مایکروسافت. این کمپانی لیستی از همه ویژگی‌های تازه DirectX 11.1 را در صفحه این برنامه در وبسایت خود قرار داده است؛ شاید بزرگ‌ترین تفاوت میان این نسخه و نسخه پیشی آن باشد که نسخه ۱۱/۱ به طور پیش‌فرض از قابلیت استریوسکوپیک ۳ بعدی پشتیبانی می‌کند.

این یعنی می‌توان همه بازی‌های نوشته شده با DirectX 11.1 را با عینک‌های استریوکوپیک ۳ بعدی انجام داد. تا کنون، استریوسکوپیک ۳ بعدی فقط در صورتی در بازی‌ها قابل استفاده بود که برنامه‌نویس، بازی خود را مطابق با یک کارت گرافیک خاص می‌ساخت، مثلاً کارت‌های گرافیک جی‌فورس با برنامه ۳D Vision مخصوص کمپانی NVIDIA و کارت‌های گرافیک Radeon با فناوری HD3D خود کمپانی AMD سازگار بودند.

از آن‌جا که بسیاری از کاربران هنوز از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند؛ شاید مایکروسافت بخواهد از این راه این کاربران را متقاعد کند تا ویندوز خود را به نسخه ۸ ارتقا دهند.

هنوز کاربران بسیاری می باشند که از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند و ممکن است سیستم خود را به ویندوز ۸ ارتقا ندهند؛ اما مایلند از DirectX 11.1 هم استفاده کنند. متأسفانه به نظر می‌رسد مایکروسافت قرار است این نرم‌افزار را فقط به کاربران ویندوز ۸، ویندوز ۸ RT و ویندوز سرور ۲۰۱۲ اختصاص دهد.

«دانیل مات» یکی از کارمندان مایکروسافت اخیراً در انجمن پاسخ‌های مایکروسافت نوشت: «DirectX 11.1 بخشی از ویندوز ۸ است؛ همان‌طور که DirectX 11 بخشی از ویندوز ۷ بود. نسخه پیشی این نرم‌افزار برای ویستا هم انتشار یافت… اما در حال حاضر، برنامه‌ای برای انتشار یافتن نسخه تازه برای ویندوز ۷ نداریم.»

با مایکروسافت تماس برقرار کردیم تا پاسخی رسمی در این باره دریافت کنیم؛ اما یکی از سخنگویان این کمپانی گفت: «… هیچ چیز دیگری برای گفتن نداریم.»
طبقه بندی: اخبار آی تی, اخبار آی تی   |   تعداد بازدید: ۱ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: شنبه ۲۰ آبان

آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , IT, آموزش, آی تی, اخبار آی تی, اخبار تکنولوژی, اختراعات, اختراعات جدید, امکان دارد نرم‌افزار DirectX برای ویندوز ۷ منتشر نشود, ترفند, جدیدترین تکنولوژی ها, سیستم عامل ها, معرفی کالاها, معرفی گوشی, معرفی گوشی ها, نرم‌افزار DirectX, نرم‌افزار DirectX برای ویندوز ۷ منتشر نمی شود, ویندوز ۷, کالا


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.