امیدواریم اهدای کتاب iبه صورت یک سنت در جامعه نهادینه شود

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

محمد الهیاری فومنی گفت: یکی از اقدامات تبلیغی- ترویجی که امسال ستاد بر آن اهتمام ویژه‌ای داشت و وزارت فرهنگ بر آن تاکید کرد، احیای سنت اهدای کتاب بود که امیدواریم iبه صورت یک رسم نهادینه درآید.

به گزارش تفسیریممتازنیوز، محمد الهیاری فومنی در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیستمین دوره هفته کتاب، اظهار کرد: تعدادی از برنامه‌های هفته کتاب چندین سال است برگزار می‌شوند و بعضی چون جشنواره کتاب سال دانشجویی، کتاب و رسانه برتر، کتاب سال شعر جوان و … زاده هفته کتاب می باشند.
وی افزود: در کنار این فعالیت‌ها امسال دومین نشست بزرگ تعامل اتحادیه‌های نشر با وزارت ارشاد را برگزار کردیم و همین طور نشستی با حضور اقلیت‌های دینی در محکومیت هتک حرمت iبه پیامبر اعظم (ص) و البته جشن دویستمین سال ورود صنعت چاپ iبه کشور و تقدیر از خادمان نشر.
وی هدف اساسی در برگزاری هفته کتاب را نهادینه کردن فرهنگ مطالعه دانست و گفت: یکی از اقدامات تبلیغی- ترویجی که امسال ستاد بر آن اهتمام ویژه‌ای داشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن تاکید کرد، احیای سنت اهدای کتاب بود.
دبیر بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما با توجه iبه سابقه تمدن دینی و فرهنگی خود جشن‌ها و اعیاد فراوانی را در تقویم داریم که در آن‌ها رسم بر هدیه دادن است و در این طرح ما قصد داشتیم رسم اهدای کتاب را زنده کنیم.
الهیاری در پایان تاکید کرد: این اقدامی است که امسال آغاز شد و امیدواریم با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی iبه صورت یک رسم نهادینه درآید.
بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار ” یادگار ماندگار” از ۲۰ تا ۲۷ آبان سال جاری برگزار می‌شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.