امیدواریم تولیدکننده‌ها در سال ۹۲ فراموش نشوند/ تلاش برای خودکفایی تجهیزات آزمایشگاهی

۲۹م دیماه ،
ممتاز نیوز:‌ رییس آزمایشگاههای مرجع سلامت وزارت بهداشت بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی تاکید و ابراز امیدواری کرد که تا سال ۹۱ به اتمام نرسیده است با کمک خود تولیدکننده‌ها و حمایتی که دولت در حیطه ارزی از تولیدکننده‌ها به عمل می‌آورند، شاهد شکوفایی در عرصه تولید تجهیزات آزمایشگاهی بوده و با تداوم حمایت‌ها در سال ۹۲ ، تولیدکننده‌ها فراموش نشوند.

دکتر سعید مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا، دربارهٔ ضرورت تولید در عرصه آزمایشگاهی کشور عنوان کرد: سال قبل مباحثی در خصوص حرکت جهادی به سمت خودکفایی مطرح شد. در سال جاری نیز راهکارهایی را پیش روی شرکت‌های داخلی گذاشتیم که کمک کنند تا تولید داخلی گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: با مزین شدن امسال به نام «سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری، جلساتی در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد که در آن از تمام تولید کننده‌ها نیز دعوت به عمل آمد. تولیدکننده‌ها همگی تمایل داشتند که از حمایت‌های دولتی بهره‌مند شوند، اما شاید اتفاق نامیمون و ناخجسته‌ای که رخ داد، یک ناهماهنگی در وزارت بهداشت بود، زیرا بخشی از فرآیندها دست ما و بخش دیگر در دست اداره کل تجهیزات پزشکی بود و تولیدکنندگان میان این دو بخش سرگردان بودند.

مهدوی با بیان اینکه برای چند ماهی این حرکت به تعویق افتاد، اظهار کرد: کشور ما در بسیاری از حیطه‌ها، مرزها را پشت سر گذاشته است، به گونه‌ای که می‌توان گفت بسیاری از کیت‌ها و تجهیزاتی که به مصرف می‌رسد، توسط خود ایرانی‌ها تولید شده است. به عنوان مثال اکنون در بخش بیوشیمی پایه نیازی به کشورهای دیگر نداریم.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که دانش تولید تجهیزات در کشور وجود دارد و به تولید همه این اقلام در داخل، نزدیک هستیم. اکنون سعی می‌کنیم تولیدکنندگان را به نیازهای موجود آشنا کرده و برای گسترش تولید داخل تشویقشان کنیم. علاوه بر این لازم است مصرف کنندگان را هم با افزایش کیفیت محصولات به سمت استفاده از تجهیزات داخل ترغیب کنیم.

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: شیرینی ارائه خدمات به مردم زمانی احساس می‌شود که تولیدات بومی شوند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.