امیدواریم عرب‌ها از رویکردهای نامطلوب خود در منطقه دست بردارند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سیاست‌های عربستان در منطقه شکست خورده است و در این مدت اخیر مقامات آن به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است، با این حال امیدواریم که عرب‌ها از رویکردهای نامطلوب خود دست بردارند و برای حفظ آرامش منطقه و منافع ملی خود تلاش کنند.

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به رابطه ایران و عربستان اظهار داشت: عربستان با ایران مشکل اعتقادی دارد و روابط ایران و عربستان از اعتقاد به سیاست رسیده است نه از سیاست به اعتقاد.

وی افزود: حاکمان فعلی عربستان با شیعیان مشکل دارند و این اعتقاد آنها در سیاست هم تسری پیدا کرده است از این رو هر جا که جمهوری اسلامی ایران ورود پیدا می‌کند، عربستان در مقابلش می‌ایستد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کشورهای غیردموکراتیک با تفکر جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند و همواره می‌ترسند که گستره بیداری اسلامی دامن آنها را بگیرد پس اشکال‌تراشی می‌کنند تا رویکرد ملت ایران همگانی نشود.

وی اضافه کرد: بر این اساس، مشکل ایران و عربستان به این سادگی حل نمی‌شود، سیاست خارجی جمهوری اسلامی برقراری رابطه احسن با همسایگان و سایر کشورهاست ولی این سیاست در قبال عربستان رویکرد مطلوبی را از آن طرف ایجاد نکرده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: سیاست‌های عربستان در منطقه شکست خورده است و در این مدت اخیر مقامات آن به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است، با این  حال امیدواریم که عرب‌ها از رویکردهای نامطلوب خود دست بردارند و برای حفظ آرامش منطقه و منافع ملی خود تلاش کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.