امیرملاحسنی: عکاسی طبیعت یک جشنواره تخصصی می خواست

۱۲م دیماه ،

جشنواره ملی عکس ایران /

سینماپرس-گروه هفت هنر/ امیر ملا حسنی عکاس و کارشناس عکاسی دربارهٔ جشنواره ملی عکاسی گفت : وجود جشنواره تخصصی در حوزه عکاسی طبیعت یک ضرورت بود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ستاد خبری جشنواره ملی طبیعت عکس ایران، امیرملاحسنی کارشناس عکاسی دربارهٔ ویژگی های عکس طبیعت عنوان کرد: مهم ترین ویژگی برای شکل گیری یک عکس خوب و حرفه ای رعایت نکات فنی و تکنیکی است. یک عکس خوب طبیعت باید به گونه ای باشد که معرف طبیعتی که از آن عکس برداری می گردد باشد و حس وحال مورد نظر عکاس را باید عکس بتواند منتقل کند.

این کارشناس با اشاره به شیوه های رایج عکاسی طبیعت بیان کرد: به شیوه عادی مردم از طبیعت عکس های بسیاری می گیرند. عکاس حرفه ای تمام تلاشش را انجام می دهد تا زیبایی های بصری را به بهترین شکل ممکن در قاب تصویر منتقل کند.

مسئول انجمن قزوین انجمن با تاکید به اهمیت برگزاری جشنواره در حوزه عکاسی طبیعت افزود: اغلب عکاسان در برهه ای از دوران کاریشان عکاسی طبیعت را انجام داده اند و در ادامه در کارشان تغییر مسیر داده اند. در قبل در هیچ نهادی به صورت مستقل و با نگرش تخصصی به عکاسی طبیعت نگاه نکرده است و این رویکرد انجمن سینمای جوانان در تخصصی برگزار کردن جشنواره بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است و امیدوارم برگزاری این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل توام با رشد کمی و کیفی باشد و مسئولان جشنواره به گونه ای عمل کنند که جشنواره در معرض قضاوت و دیده شدن توسط مردم قرار بگیرد.

دومین جشنواره ملی عکس ایران با موضوع طبیعت زیبای ایران از ۲۴ دی تا ۷ بهمن ماه در موسسه فرهنگی صبا توسط انجمن سینمای جوانان ایران به دبیری هاشم میرزاخانی برگزار می گردد.

انتهای پیام/ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۶۳۸


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.