امیر کویت: رای دادگاه قانون اساسی هرچه باشد می‌پذیرم

۰۲م آذر ،

Multimedia_pics_1390_8_world_146.jpg

امیر کویت در جمع تعدادی از شهروندان این کشور تاکید کرد که رای دادگاه عالی قانون اساسی این کشور در خصوص قانون انتخابات هرچه که باشد، می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شیخ صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت در سخنانی در جمع تعدادی از دانشگاهیان این کشور با اشاره به اعتراض‌های اخیر به اصلاح قانون انتخابات کویت گفت: دادگاه عالی قانون اساسی کویت هر تصمیمی که دربارهٔ انتخابات پارلمانی آتی و قوانین آن بگیرد حتی اگر برخلاف خواست من نیز باشد قابل اجراست. چرا که قانون بالاتر از همه قرار دارد.

وی نسبت به آنچه که ناآرامی‌، اضطراب و آشوب در کشورش خواند ابراز تاسف کرد و گفت: پیشنهادی که ما برای انجام اصلاحات در قانون انتخابات کویت داریم به نفع ملت و شهروندان کویتی است و می‌تواند خلایی را که هم اکنون در این خصوص احساس می گردد پر کند اما تصمیم گیری در این خصوص با دادگاه قانون اساسی کشور است.

امیر کویت ادامه داد: در صورت رای گیری در دادگاه قانون اساسی در خصوص این پیشنهاد باز هم پارلمان آتی کویت نیز می‌تواند دربارهٔ آن نظر بدهد و اگر در آن ایرادی تشخیص دهد می‌تواند آن را لغو کند.

جابر الصباح ادامه داد: من صراحتا می‌گویم و پیشتر هم می‌گفتم که احکام دادگاه عالی قانون اساسی و تصمیمات پارلمان کشور را هرچه که باشد می‌پذیرم. حال نمی‌دانم چه چیز سبب به خیابان آمدن بعضی می‌شود و چه نیازی به آشوب و ناآرامی است.

امیر کویت با اشاره به درخواست بعضی از گروه‌های این کشور مبنی بر تحریم انتخابات گفت: این گونه درخواست‌ها یقینا درخواست‌های مثبتی در کویت نیست و ما از شهروندان کویتی می‌خواهیم تا در مقابل تهدیدها و خطرات بایستند و به جای پرداختن به ناامنی و آشوب که کشور را به سوی نابودی پیش می‌برد سعی در بهبود وضعیت کویت داشته باشد.

پیشتر امیر کویت با تغییراتی در قانون انتخابات این کشور موافقت کرده بود که این امر با مخالفت گروه‌های اپوزیسیون در کویت مواجه شد و دادگاه عالی قانون اساسی کویت مسئول رسیدگی به این اختلاف شناخته شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.