انتخابات کمیته ملی المپیک باید پس از اصلاح اساسنامه برگزار شود

محمود مشحون روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، گفت : با توجه به نظر و نامه کمیته بین المللی المپیک (ioc)برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک کشورمان ابتدا باید اساسنامه فدراسیون های ورزشی را اصلاح کنیم وبه همین جهت قبل از اصلاح آن شاید نتوانیم انتخابات کمیته ملی المپیک را برگزار کنیم.

وی در خصوص ماده ای که باید در اساسنامه تغییر داده شود، افزود: با تغییر در این ماده دیگر وزیر ورزش و جوانان نمی تواند، بدون نظر مجمع رییس را تغییر دهد.

عضو اجرایی کمیته ملی المپیک، در خصوص زمان اصلاح اساسنامه، گفت: این موضوع هنوز مشخص نشده است و نمی توانم زمان دقیقی را اعلام کنم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آیین نامه جدید به سود ورزش است، تصریح کرد: نمی توانم پاسخ این سئوال را بدهم، زیرا این قانون هم معایب و هم فوایدی دارد.

مجمع کمیته ملی المپیک برای برگزاری انتخابات هر چهار سال یک بار و معمولا با فاصله اندکی بعد از بازیهای المپیک و پارالمپیک برگزار می شد.

احتمال می رود که برگزاری این انتخابات این دوره نیز با حاشیه هایی همراه باشد.

مشحون درخصوص تیم های حاضر در لیگ برتر بسکتبال، اظهار داشت: درحال حاضر ۱۳ استان برای حضور درلیگ برتر اعلام آمادگی کرده اند و ۱۲استان درلیگ شرکت می کنند. ۲۰ شهریور ماه وضعیت نهایی تیم های حاضر در لیگ مشخص خواهد شد.

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: متاسفانه ذوب آهن در لیگ شرکت نمی کند واین اتفاق خوبی برای بسکتبال ایران نخواهد بود. نامه ای به استاندار اصفهان نوشته ام اما هیچ جوابی داده نشد. فکر می کنم او به عنوان نفر اول استان باید بیش از سایرین دلسوزی کرده و بداند که ورزش اصفهان با بسکتبال مطرح شده است.

ورزشی **۹۱۱۸**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۹۱۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.