انتخابات ۹۲ آزمونی برای محک صداقت آمریکا است؛ رهبری توپ را به زمین آمریکا انداختند

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

ایران > سیاست‌خارجی
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: روشنگری‌‌های مقام معظم رهبری به لحاظ سیاسی، توپ را به زمین آمریکا انداختند؛ حالا آنها در معرض آزمونند که صداقت‌شان محک بخورد.

به گزارش فارس، علاءالدین بروجردی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال جاری در زمینه مذاکره با آمریکا گفت: واقعیت این است که دیوار بلند بی‌اعتمادی بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا سال‌هاست وجود دارد و این متاثر از عملکرد دولت آمریکا است.

وی افزود: آمریکا جدا از کارنامه سیاه قبل از انقلاب و کودتای ۲۸ مرداد و تحمیل یک رژیم وابسته و دیکتاتور به ملت ایران در ربع قرن قبل از انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در حال توطئه و دسیسه علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

بروجردی با اشاره به تصویب سالانه بودجه مقابله با ایران از سوی آمریکا اظهار داشت: سیاست آنها تغییر نکرده و تحریم اقتصادی همچنین فشار به دیگر کشورها برای اعمال فشار به ایران در بعد اقتصادی به طور طبیعی فضایی را به وجود آورده که در آن مذاکره بی‌معنا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا برای مذاکره با ایران با توجه به درخواست‌های مکرری که داشته‌اند در بالاترین سطوح در برابر موضع روشنی قرار گرفت که حالا دیگر یک راه دارد و آن اینکه اگر اراده‌ای برای مذاکره دارد باید دست از دشمنی با ملت ایران بردارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ممکن است شرایطی ایجاد شود که دیوار بلند بی‌اعتمادی بین دو کشور در شرایطی دیگر قرار گیرد اما با توجه به سیاست‌های فعلی آمریکا و عدم صداقت آنها در گفتار و عملکرد طبیعی است که در چنین شرایطی مذاکره معنایی ندارد.

بروجردی انتخابات سال ۹۲ را آزمونی برای آمریکا و همچنین انگلیس برشمرد و افزود: فرمایشات رهبر انقلاب روشن بود و این آمریکا است که باید تصمیم بگیرد که چه رفتاری داشته باشد.

وی ادامه داد: به لحاظ سیاسی توپ در زمین آنهاست. آنها آزمونی به عنوان انتخابات سال جاری را پیش رو دارند که با توجه به تجربه تلخ مداخله آمریکا و انگلیس در انتخابات سال ۸۸ و استفاده از عوامل داخلی‌شان برای ایجاد آشوب در جمهوری اسلامی حالا انتخابات سال جاری آزمون دیگری است که می‌تواند صداقت آنها را محک برند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.