انتشار اسناد نسل‌کشی صهیونیست‌ها در صبرا وشتیلا پس از ۳۰ سال

۰۳م اسفند ،

روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ رژیم صهیونیستی بخشی از اسناد سری این رژیم را دربارهٔ کشتار فلسطینی ها در اردوگاه های صبرا و شتیلا به دست مزدوران رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

 به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اسناد سری انتشار یافته در روزنامه یدیعوت آحارونت نشان از نسل کشی در کشتار صبرا وشتیلا دارد .

در آن زمان که ” آریل شارون”، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی، حاضر به عمل کردن به پیشنهاد های کمیته تحقیقات رژیم صهیونیستی  معروف به «کمیته کاهان»  که نسل کشی رژیم صهیونیستی را در صبرا و شتیلا اثبات کرده بود و از وی  خواسته بود استعفا دهد، نشد.

وی  از اعضای کابینه این رژیم خواست پیشنهاد های این کمیته را تایید نکنند، زیرا می تواند این رژیم را به کشتار دسته جمعی متهم کند .

این اسناد نشان می دهد، شارون در یکی از جلسات کابینه دربارهٔ  متهم شدن  این رژیم به نسل کشی ابراز نگرانی کرده بود .

 در فاصله روزهای ۱۶تا ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲ (۲۵ تا ۲۷ شهریور ۶۱) اردوگاه های فلسطینی صبرا و شتیلا در جنوب بیروت شاهد به خاک و خون کشیده شدن هزاران زن و کودک و پیر و جوان آواره فلسطینی به دست صهیونیست ها به فرماندهی آریل شارون، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی و مزدوران وی یعنی نیروهای فالانژ لبنانی بودند.

رژیم صهیونیستی با توجه به گذشت سی سال از کشتار صبرا و شتیلا در جنوب بیروت، اجازه انتشار یافتن این اسناد سری را صادر کرد .


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.