انتشار اسکناس ۵ هزار تومانی و ایران چک ۵۰ هزار تومانی با طرح جدید از بهار ۹۴

گردآوری توسط گروه اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

 

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک از انتشار اسکناس ۵ هزار تومانی و ایران چک ۵۰ هزار تومانی با طرح جدید از بهار ۹۴ خبر داد و گفت: تغییر رنگ اسکناس ۵ هزار تومانی سیاسی نیست.

مجید صنیعی رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز با عنوان تمهیدات بانک مرکزی در روزهای پایان سال در ساختمان این بانک در میرداماد برگزار شده بود، اظهار داشت: بانک مرکزی مانند سال‌های قبل سکه‌های رایج یک هزار، دو هزار و ۵ هزار ریالی را تولید کرده است که برهمین اساس تولیدات سکه در ضراب‌خانه این بانک در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ معادل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اسکناس ۵ هزار ریالی، ۲۰ هزار ریالی، ۵۰ هزار ریالی و ۱۰۰ هزار ریالی در سال جاری چاپ شده است، گفت: آمار تولید و چاپ اسکناس درسال جاری نسبت به سال قبل ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک در خصوص فرسوده‌گیری و تفکیک اسکناس درسال ۹۳، گفت: درسال جاری ۵۷۰ قطعه از چرخه خارج و اسکناس نو وارد چرخه شده است.

صنیعی با اشاره به رونمایی از اسکناس ۲۰ هزار ریالی با طرح جدید درسال جاری، گفت: انتشار این اسکناس‌ها در مجمع عمومی بانک مرکزی به تصویب رسیده است و چاپ آن آغاز شده است.

وی از ایجاد تغییراتی در طرح و سایز و اندازه ایران چک‌های ۵۰ هزار تومانی خبر داد و گفت: سایز ایران چک ۵۰ هزار تومانی ۱۴۲ در ۷۱ میلی متر شده و رنگ قالب آن نیز تغییر کرده است. ضمن آنکه تعداد فیچر‌های امنیتی در این چک پول‌ها افزایش یافته است.

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک با بیان اینکه ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی در سال جاری در سازمان اسکناس و مسکوک چاپ شده است، گفت: علاوه بر این طرح اسکناس ۵۰ هزار تومانی به مناسبت یادبود هشتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه تهران تغییر کرد که از این طرح در روزهای اخیر رونمایی شد.

صنیعی از انتشار اسکناس ۵ هزار تومانی با طرح جدید و ایران چک ۵۰ هزار تومانی با طرح جدید در بهار ۹۴ خبر داد و گفت: برخی تغییر رنگ اسکناس ۵ هزار تومانی را به جریان های سیاسی مربوط می دانند در حالی که این طور نیست.

وی هزینه تولید اسکناس در سال جاری را به طور متوسط به ازای هر برگ ۸۸۰ ریال اعلام کرد و گفت: هزینه امحای هر برگ اسکناس ۳۰۰ ریال است.

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.