انتشار نقشه راه اینتل، محصولاتی قدرتمند برای استفاده در تبلت ها و اسمارت فون ها

ممتازنیوز:

Intel

انتشار نقشه راه شرکت اینتل نشان می دهد که این کمپانی سازنده تراشه چه برنامه هایی در بخش تبلت و اسمارت فون خواهد داشت. این نقشه با محصولی ۲۲ نانومتری با نام Merrifield SoC آغاز می شود که مخصوص استفاده در اسمارت فون هاست و احتمالا تا پایان سال جاری میلادی شاهد استفاده از آن خواهیم بود. این تراشه حدود ۵۰ درصد افزایش عملکرد و عمر باتری کمتر نسبت به پلتفرمی که هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد یعنی +Clover Trail دارد.

بعد از آن نوبت به محصولی با نام Moorefield SoC می رسد که احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۴ شاهد آن خواهیم بود. در اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی نیز شاهد محصولی قدرتمند با نام Morganfield SoC هستیم که براساس فرآیند تولید ۱۴ نانومتری ساخته می شود.

شرکت اینتل همچنین قرار است از پروسسورهای جدید Bay Trail-T برای استفاده در تبلت ها که قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۸.۱ و اندروید ۴.۲ دارد رونمایی کند. این پلتفرم براساس ساختار Silvermont می باشد و استفاده حدود ۸ ساعت از تبلت با یک بار شارژ را ممکن می سازد. این محصول با دو کلاک اسپید ۱.۸ و ۲.۴ گیگاهرتزی و همراه با جی پی یو Gen 7 عرضه می شود.

جدا از این محصول، اینتل نمونه ای از پلتفرم Cherry Trail برای استفاده در تبلت ها را نیز در اختیار شرکای خود قرار می دهد (تا پایان سال جاری). این کمپانی همچنین سال آینده و در رویداد Computex از یک SoC جدید مخصوص تبلت که براساس فرآیند تولید ۱۴ نانومتری ساخته شده رونمایی خواهد کرد. CPUهای آن در سه ماهه سوم ۲۰۲۴ معرفی می شوند که از ساختار Airmont، کلاک اسپید ۲.۷ گیگاهرتزی و جی پی یو Gen8 بهره می برند.

در نهایت، اینتل در پایان سال آینده میلادی محصول ۱۴نانومتری Willow Trail را خواهد داشت که قابلیت پشتیبانی از ویندوز و اندروید را دارد، ضمن اینکه از ساختار Goldmont اینتل و جی پی یو Gen9 بهره می برد.

phonearena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.