انتشار ۲۴۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در سال آینده

نوشته شده در تاریخ ۱۹/آذر/ – ۰۹:۵۵ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

جزئیات لایحه بودجه ۹۴/

خبرگزاری : دولت قصد دارد در سال آینده رقم قابل توجهی از منابع مردمی را با فروش اوراق مشارکت جمع‌آوری کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، بر اساس لایحه بودجه سال آینده به شرکت‌های وابسته و تابعه وزارتخانه های نیرو، نفت، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و تجارت، جهادکشاورزی و سازمان انرژی اتمی ایران اجازه داده می‌شود با رعایت قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی خود با اولویت اجرای پروژه‌ها و طرح‌های میادین نفت و گاز مشترک با همسایگان و مهار آب‌های مرزی، طرح‌های حمل و نقل، طرح‌های آبرسانی و تأمین آب، احداث و تکمیل طرح‌های آب شیرین کن، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، نیروگاه‌های برق و همچنین مناطق محروم و کمترتوسعه یافته، اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک اسلامی و با رعایت ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷
برای طرح‌هایی که به تصویب شورای اقتصاد می رسد، با تضمین خود در خصوص اصل و سود، منتشر کنند.

همچنین به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن به منظور اجرای طرح‌های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی و طبق قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت منتشر کند. منابع واریزی به طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه تمام اختصاص می یابد تا براساس مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هزینه شود.

از سوی دیگر به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود به طور مشترک یا انفرادی با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با تأیید وزارت کشور تا سقف ۷۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن توسط شهرداری ها منتشر کنند.

دولت مجاز است برای تسویه مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی از دولت و شرکت‌های دولتی تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال “اوراق صکوک اجاره” منتشر کند. اوراق مزبور از پرداخت هرگونه مالیات معاف است.

به وزارت راه و شهرسازی نیز اجازه داده شده نسبت به انتشار و فروش اوراق مشارکت به میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آزادراه ها و با تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مزبور از محل عواید حاصل از طرح‌های مذکور با رعایت مفاد قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت اقدام کند.

انتهای پیام/

پیش بینی درآمد ۴۶ هزار میلیارد ریالی ناشی از جریمه

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.