انتصاب حمید نوایی لواسانی به دبیری شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان

۱۱اردیبهشت،

دبیری شانزدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان با حکم مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به حمید نوایی لواسانی سپرده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شانزدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان که از این پس همزمان با ۱۸ تیرماه، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با تغییر زمان‌بندی برگزاری، به صورت سالانه برگزار می‌شود، کتاب‌های منتشرشده در سال ۹۱ را ارزیابی می‌کند.
بر همین اساس، سیدصادق رضایی با پیشنهاد علی گنج کریمی معاون تولید کانون، حمید نوایی لواسانی را به عنوان دبیر این جشنواره منصوب کرده است.
در حکم دبیر شانزدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان آمده است: این جشنواره فرصت خوبی است برای حضور کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، نویسندگان و هنرمندان و اهالی حوزه‌ی ادبیات و نشر کتاب‌های کودک و نیز طرح مسایل پیرامون موضوع کتاب و کتاب‌خوانی.
رضایی در حکم خود، چهار محور اصلی را برای برگزاری جشنواره مورد توجه قرار داده است که شناسایی و تشویق نویسندگان و هنرمندان خلاق و متعهد در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان به نیت ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان، و تجلیل از نویسندگان و ناشران برتر کودک و نوجوان، اصلی‌ترین این خواسته‌هاست.
توجه به بخش‌های جنبی جشنواره از جمله نمایشگاه کتاب، نشست‌های تخصصی و دیدار کودکان و نوجوانان با نویسندگان و هنرمندان این عرصه در ایام برگزاری جشنواره، دیگر خواسته‌ی مدیرعامل کانون از دبیر شانزدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان است.
در این حکم هم‌چنین بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده از خلاقیت‌ها و مشارکت نیروهای کانونی در سال حماسه‌ی اقتصادی و حماسه‌ی سیاسی و نیز انتخاب داوران متعهد و متخصص تاکید شده است.
شانزدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان درحالی برگزار می‌شود که تاکنون به صورت دوسالانه به همت کانون برگزار می‌شد، اما در مراسم اختتامیه‌ی پانزدهمین دوره‌ی این جشنواره، مدیرعامل کانون از سالانه‌شدن آن خبر داد.
در همین‌حال، طی حکمی از سوی علی گنج کریمی معاون تولید کانون، حمید پیرهادی نیز به سمت دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان منصوب شده است.
فراخوان این جشنواره در ماه قبل در نشریات منتشر و برای مراکز و نویسندگان و ناشران ارسال شده است و هم‌زمان با ۱۸ تیرماه ، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی و تقدیر خواهند شد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.