انتظار ملت ها از غیر متعهدها، ورود جدی به موضوعات بین المللی است

‘ضرغام صادقی’روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اعلام آمادگی ۱۰۰کشور برای شرکت در اجلاس غیر متعهدها در تهران افزود:در خلال این اجلاس حدود هفت هزار نفر وارد جمهوری اسلامی ایران می شوند که به لحاظ بین المللی مخالفت با خواست دشمنان ایران اسلامی محسوب می شود.

وی بر اثر بخشی کشورهای عضو این جنبش تاکید کرد و ادامه داد:این کشورها به لحاظ تعداد و کیفیت می توانند در فضای بین المللی و تصمیمات کل جهان اثر گذار باشند و باید از این توانایی بالقوه خود استفاده کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها را در صورتی نمایندگان واقعی ملت ها خواند که به مشکلات موجود در جهان بپردازند و جلوی زیاده خواهی قدرت های استکباری بایستند.

صادقی ویژگی مهم شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهدها را فضای موجود منطقه که توسط برخی از کشورها به تبعیت از آمریکا ایجاد شده است، توصیف و اضافه کرد: بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه و اتفاقات سوریه، نمایانگر رویارویی کشورهای استکباری و آزادی خواهان است که مسوولیت جنبش غیر متعهدها را در یاری مظلومان بیشتر می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، خواست ملت ها را از اعضای غیر متعهدها، همراهی دولت ها بیان کرد و گفت:ملت ها دوست دارند غیر متعهدها یاری دهنده کشورهای مظلوم باشند.

وی حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در اجلاس تهران را نشان دهنده بی توجهی آن ها به تهدیدات رژیم صهیونیستی دانست و افزود:رژیم صهیونیستی سعی داشت ایران را ناامن جلوه دهد اما همه کشورها بی توجه به این هشدارها وارد کشور ایران اسلامی می شوند.

صادقی ضمن توخالی و بی خاصیت دانستن تهدیدات رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد: حضور گسترده کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها نشان از قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی و تاثیرگذاری جهانی آن دارد.

شانزدهمین اجلاس جنبش غیر متعهدها از روز پنجم تا دهم شهریور ماه در سه سطح کارشناسان، وزرای خارجه و سران کشورهای عضو این اجلاس در تهران برگزار می شود.

قرار است ریاست این جنبش برای مدت سه سال به ایران واگذار شود.

اجتمام*۱۴۲۹*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۰۱۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.