انتقاد از تعویق جلسه کارگروه ویژه کشاورزی

محمد یوسفی در گفتگو با مهر درخصوص قیمت فعلی مرغ در بازار اظهار داشت: درحال حاضر هرکیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری بین ۲۸۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان و قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده مرغ زنده درحدود ۳۵۰۰ تومان است، گفت: متاسفانه هم اکنون دولت هرکیلوگرم گوشت مرغ را با قیمتی در حدود ۴۶۰۰ تومان دریافت می کند درحالی که باید این رقم را به ۵۰۰۰ تومان افزایش دهد تا مرغداران متضرر نشوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران همچنین درباره قیمت جوجه یکروزه نیز گفت: درحال حاضر قیمت جوجه یکروزه بین ۲۵۰ تا ۵۵۰ تومان است درحالیکه نباید قیمت جوجه یکروزه به این میزان باشد.

به گفته وی، درصورت ادامه این روند مرغداران برای اینکه متضرر نشوند مجبور به حذف گله های مرغ مادر خود می شوند و این موضوع کاهش جوجه ریزی و در نهایت گران شدن گوشت مرغ را در بازار به همراه خواهد داشت.

یوسفی همچنین در رابطه با به تعویق افتادن جلسه کارگروه ویژه کشاورزی عنوان کرد: متاسفانه وقتی مرغ گران می شود نصف شب هم جلسه کارگروه ویژه کشاورزی با حضور مسئولان تشکیل جلسه می دهد اما وقتی قیمت مرغ کاهش می یابد، هیچ کس به ضرر و زیان تولیدکنندگان توجه نمی کند.

به گزارش مهر، با اینکه چندی پیش به منظور رفع مشکلات بخش کشاورزی کارگروهی تخصصی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون کشاورزی مجلس و نمایندگانی از بخش خصوصی تشکیل شده اما بنا به دلایل مختلف جلسات این کارگروه تاکنون چندین بار بدلائل مختلف به تعویق افتاده است و معلوم نیست این جلسه چه روزی برگزار خواهدشد.

موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.