انتقاد رییس هیات مدیره خانه مداحان درباره بعضی سبک‌های تازه مداحی«من درآوردی»

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

علی آهی در حاشیه همایش «سیاه‌پوشان» که عصر سه‌شنبه در محل مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر در این مراسم با تاکید بر پیروی از سبک سنتی مداحی، اظهار کرد: سبک‌های سنتی مداحی که در حال حاضر بسیاری از مداحان نیز از آن پیروی می‌کنند سبکی خداپسندانه است. نوآوری خوب است ولی نه از نوع «من درآوردی» بعضی از این سبک‌های نوین مداحی حال حاضر «من درآوردی» است و نه نوآوری.

 وی اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند باید در عرصه مداحی iبه بحث‌های مختلف مطرح در آن توجه داشت، این در حالی است که اکثر مداحان حاضر استاد ندیده‌اند و شاگرد نشده، استاد شده‌اند و این‌ها باید بروند استاد ببینند.

رییس هیات مدیره خانه مداحان گفت: بنده در حال حاضر ۸۷ سال سن دارم و استادهای مهمی را دیده‌ام و تعدادی از مراجع تقلید استادم بوده‌اند.

این در حالی است که از بعضی مداحان تازه بپرسید که آیا یک مجتهد استادشان بوده است، در صورتی که سبکی از خود در مداحی ابداع کرده‌اند که مورد رضای خدا نیست.

آهی در پاسخ iبه این سوال که آیا مداحان می‌توانند iبه مسائل اجتماعی نیز ورود داشته باشند؟ گفت: مداح حافظ اصول و فروع دین است و بعضی از مداحان نسبت iبه این موضوع اطلاع ندارند در حالی که وقتی یک مداح از توحید، نبوت و امامت می‌گوید، اینها اصول دین می باشند و وقتی از نماز، روزه، حج، جهاد، خمس، زکات، امر iبه معروف و نهی از منکر می‌گویند اینها از فروع دین می باشند منتهی بعضی از مداحان حافظ فروع و اصول مکتب تشیع نیستند و حافظ فروع و اصول مکتب تصوف و صوفیه می باشند.

وی در پاسخ iبه این سوال که آیا مداحان در مباحث سیاسی نیز می‌توانند دخالت کنند؟ گفت: یک مداح نباید در کار سیاست دخالت کند مگر سیاستی که مقام معظم رهبری آن را هدایت کند وگرنه مداح اهل سیاست نیست.

رییس هیات مدیره خانه مداحان، درباره پیشنهاد خود iبه مداحان جوان، گفت: مداحان جوان باید استاد ببینند و نباید پیرو نوار و سی‌دی و … باشند و اگر می‌خواهند مداحی کنند باید کتاب، مقتل، تاریخ و سیره اهل بیت(ع) صحیح را مطالعه کنند نه اینکه از خود iبه اهل‌بیت(ع) نسبت دروغ بدهند و بعضی از مسایل نادرستی را که از آن‌ها اطلاع ندارند را در اشعارشان ذکر کنند.

/۳۰۳۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.