انتقاد سیما تیرانداز از عملکرد برخی تهیه کنندگان

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

سیما تیرانداز هنرمند عرصه بازیگری کشورمان از وضعیت نابسامان سینما و تلویزیون انتقاد کرد و گفت:مهمترین معیار برای تهیه کنندگان سینما و تلویزیون مبلغ دستمزد بازیگران است. این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایسنا توضیح داد: این روزها مشغول تمرین نمایش «تقدیربازان» هستم و این نمایش را برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر آماده می‌کنم.

سیما تیرانداز

 

به گفته او؛ متن این نمایش نوشته هاله مشتاقی‌نیا و داستان آن درباره تنهایی آدم‌هاست و نشان می‌دهد انتخاب‌های اشتباه خودمان، چگونه ما را به سمت تنهایی می‌برد. تیرانداز هرچند این نمایش را کارگردانی می‌کند، اما خودش در آن بازی نمی‌کند.

او درباره حضورش در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی نیز گفت: فعلا در حال صحبت هستم. چند پیشنهاد برای سینما و تلویزیون بود که بعضی را اصلا دوست نداشتم، چون با حال و هوای من همخوانی نداشت.

بازیگر فیلم‌های «بانو» و «پاداش سکوت» اضافه کرد: به هر حال هر نقشی برای بازیگر پارامترهای مختلف دارد، اما متأسفانه این روزها مهمترین فاکتور انتخاب برای تهیه‌کنندگان سینما و حتی تلویزیون مسئله دستمزد است. یعنی بازیگری که دستمزد کمتری بگیرد، نقش‌های بیشتری خواهد داشت و این چنین است که تهیه‌کنندگان اندکی در سینما هستند که دستمزد بازیگر، اولین معیار انتخابشان نباشد.

تیرانداز با توضیح پیامدهای منفی این روند، اظهار تأسف کرد: با وجود زحمتی که بازیگران می‌کشند، مبلغ دستمزد اولین رکن تعیین‌کننده شده است و این مسئله به شدت به کیفیت آثار هنری ما لطمه می‌زند. جالب اینجاست تهیه‌کنندگان پیش از اینکه نظر بازیگر را درباره فیلمنامه و نقش پیشنهادی بدانند، درباره دستمزدش می‌پرسند!

او گفت: شاید یکی از دلایلی که امسال کار تصویری نداشتم همین مسئله بود.

به گزارش ایسنا، سیما تیرانداز به تازگی تمرین نمایش «تقدیر بازان» را آغاز کرده و بازیگران این نمایش به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: یمین آتشی، روزبه حصاری، فرناز رهنما، هومن کیایی، بهاره مشیری و ندا مقصودی.

همچنین طراحی صحنه این نمایش را سعید حسنلو انجام می‌دهد.

سیما تیرانداز اوایل امسال نمایش «سه روایت از زندگی» نوشته یاسمینا رضا را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برد که خودش علاوه بر کارگردانی، در آن نمایش بازی هم می‌کرد.

.:: سرویس فرهنگ و هنر ممتاز نیوز | اخبار ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.