انتقاد قهرمان کشتی گیر از فوتبالیست ها: آماتورند ولی پول حرفه ای می گیرند

 
صادق گودرزی، قهرمان کشتی ایران در یک گفت‌وگوی زنده در شبکه ورزش سیما از تصمیم و شرط خود برای خداحافظی از ورزش حرفه‌ای سخن گفت.

به گزارش پارسینه، این ورزشکار المپیکی صبح پنج‌شنبه در برنامه تلویزیونی بیدارباش، به «فرورتیش رضوانیه» گفت: «تصمیم دارم اگر در المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال طلا بگیرم، از ورزش کشتی خداحافظی کنم».

گودرزی هنگامی که مجری از او پرسید چرا آقای کی‌روش گفته: «آمده بودم فوتبال ایران را تغییر بدهم، اما خودم دارم ایرانی می‌شوم و انگار تغییر کرده‌ام»، پاسخ داد: «با وجود احترامی که برای دوستان فوتبالیستم قایل هستم، اما باید بگویم که فوتبال ما آماتوری است ولی پولی که به آن اختصاص می‌دهند، در حد حرفه‌ای است».

این ملی‌پوش در ادامه مصاحبه با مجری آیتم «چهارپایه»، به تبانی برخی ورزشکاران و تیم‌ها در مسابقات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: «کشتی‌گیران کوبایی با پول شکست خود را می‌فروشند و این رشته ورزشی را مسموم کرده‌اند. در مسابقات جهانی مسکو مهدی تقوی به حریف کوبایی باخت، اما تیم ملی روسیه ۵۰ هزار دلار به کشتی‌گیر کوبایی داد و پیش‌بینی نتایج ناگهان تغییر کرد».

صادق گودرزی در پاسخ به این پرسش رضوانیه که آیا صحت دارد او ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد، گفت: «من چنین سرمایه‌ای ندارم و در حال حاضر نگران وضع مالی خودم نیستم، اما برخی دوستانم در تامین هزینه‌های زندگی‌شان با مشکل مواجه هستند، زیرا بسیاری از جوایز وعده داده شده به آن‌ها هنوز پرداخت نشده و نیازمند توچه بیش‌تری هستند».

کشتی‌گیر المپیکی ایران در ادامه تاکید کرد: «رشته‌های کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری ایران مظلوم واقع شده‌اند و با آن که همیشه انتظار می‌رود در مسابقات جهانی افتخارآفرینی کنند، اما همیشه نسبت به آن‌ها بی‌مهری می‌شود».

گودرزی در پایان گفت‌وگو هنگامی که رضوانیه پرسید کدام هنرپیشه فیزیک مناسبی برای ورود به عرصه کشتی شدن دارد، گفت: «به اعتقاد من اگر امین حیایی رژیم بگیرد، می‌تواند کشتی‌گیر خوبی شود».


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.